Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Poruchy chování dětí a mládeže (KSPSOC / PPCDM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPSOC / PPCDM - Poruchy chování dětí a mládeže, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah předmětu:- vymezení poruchy chování- nekázeň ve škole- podvádění- lži- negativismus- záškoláctví- útěky z domova- šikana a kyberšikana- krádeže- vandalismus- užívání návykových látek (legálních i nelegálních)- sebepoškozování- poruchy příjmu potravy- specifické poruchy učení a chování- sociálně znevýhodněné romské děti a žáci- dysfunkce rodiny: rozvod, domácí násilí, syndrom CANLiteratura:Povinná:BARTOŇOVÁ, M. a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2.BOĎOVÁ, V., HUTYROVÁ, M. a RŮŽIČKA, M. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 1. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 103 s. ISBN 978-80-244-3723-1.HUTYROVÁ, M. a kol. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 2. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 94 s. ISBN 978-80-244-3724-8.KALINA, K. a kol. Základy klinické adiktologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 388 s. ISBN 978-80-247-1411-0.KALEJA, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. 264 s. 978-80-7464-396-5.KOLÁŘ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 332 s. ISBN 978-80-7367-871-5.MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže.Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 152 s. ISBN 978-80-247-2310-5.MICHALOVÁ, Z. ADD/ADHD v kontexu poruch chování. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita, 2011. 120 s. ISBN 978-80-7372-733-8.MICHALOVÁ, Z. Edukace žáků s problémovým chováním, poruchami adaptace, poruchami chování a emocí. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011. 86 s. ISBN 978-80-7372-719-2.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 5., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2012. 870 s. ISBN 978-80-262-0225-7.VAŠUTOVÁ, M. Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. 274 s. ISBN 978-80-7368-525-6.VOJTOVÁ, V. Úvod do etopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Vyd. 1., Brno: Paido, 2008. 127s. ISBN 978-80-731-5166-9.VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I. Přístup k poruchám emocí a chování v současnosti. Vyd. 2. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 136s. ISBN 978-80-210-4573-6.

Požadavky

Aktivní účast ve výuce ve formě podílu na úkolech skupinové práce a průběžné plnění individuálních úkolů, samostatné vyhledání prohlubujících zdrojů (zejm. odborné literatury a legislativních dokumentů) a v oboru dostupných výzkumů.Vypracování zápočtové práce.Počet pokusů pro udělení zápočtu: 2

Garant

Mgr. Stanislava Hoferková, Ph.D.