Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praktikum komunikativních dovedností a (KSPSOC / PPKDS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPSOC / PPKDS - Praktikum komunikativních dovedností a, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah předmětu:- komunikace jako výchovný prostředek- úloha pedagoga v sociální komunikaci- způsoby vedení pedagogické komunikace- učení se sociálním rolím- úloha komunikace pedagogů v náročných a krizových životních situacích- komunikace v prevenci rizikového chování (komunikace při řešení šikany, závislostech, ?)- komunikace v osobnostní a sociální výchově- výraz osobního projevu- hodnocení a sebehodnocení- supervize v pedagogickém a sociálním prostředLiteratura:Povinná:BELZ, H. a SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. 375 s. ISBN 978-80-7367-930-9.BROŽOVÁ DOUBKOVÁ, A. a THELENOVÁ, K. Odborná praxe a supervize. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010. 118 s. ISBN 978-80-7372-687-4.CARROLL, M. el, ed. a THOLSTRUP, M., ed. Integrativní přístupy k supervizi. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2004. 280 s. ISBN 80-7254-582-5.MAREŠ, J. a KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3.NELEŠOVSKÁ, A. Komunikativní dovednosti a objektivizace jejich pozorování a hodnocení. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2003. 159 s. ISBN 80-7182-167-5.SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace: teoretická minima a praktické náměty. 3. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. 158 s. ISBN 978-80-7435-002-3.SVATOŠ, T. Pedagogická cvičení ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus. 1995. 173 s. ISBN 80-7041-301-8.WIEDENOVÁ, M. Komunikativní dovednosti a řešení konfliktních situací. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita, Pedagogická fakulta, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-439-0.ZÁŠKODNÁ, H., KUBICOVÁ, A. a MLČÁK, Z. Prosociální chování a jeho rozvíjení u pomáhajících profesí. Vyd. 1. Ostrava: Algoritmus, 2009. 134 s. ISBN 978-80-902491-1-0.Doporučená:DOLEŽALOVÁ, J., ed., ŠTINDL, P., ed. a LOUDOVÁ, I., ed. Pedagogická komunikace v pedagogických, sociálních a filozofických souvislostech: sborníky sdělení z konference, Pedagogická fakulta UHK 14. května 2009. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. 52 s. ISBN 978-80-7435-016-0.HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 1. Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994. 174 s. ISBN 80-85282-79-8.HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 2. Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 2. vyd. Praha: Portál, 1995. 146 s. ISBN 80-7178-042-1.KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. 151 s. ISBN 80-7178-032-4.LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Bondy, 2010. 255 s. ISBN 978-80-904471-7-2.NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace. Vyd. 2. Olomouc: Votobia Olomouc, 2006. 159 s. ISBN 80-7220-269-3.VYBÍRAL, Z. Úvod do psychologie komunikace. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus 1997. 117 s. ISBN 80-7041-002-7.

Požadavky

Individuální práce studentů jsou zpracovávány v elektronické podobě pomocí školního virtuálního prostředí Moodle UHK a následně prezentovány osobně. Zaměření prací: Práce s výrazem osobního projevu v pedagogické komunikaci, Úloha pedagoga ve vedení komunikace, Způsoby sebehodnocení a jak je naučit děti, Pedagogická a sociální komunikace v řešení rizikových projevů chování, Supervize v sociálním a pedagogickém procesu, Pedagogická komunikace s nemotivovaným nebo problémovým dítětem.Počet pokusů pro udělení zápočtu: 2

Garant

PhDr. Václav Bělík, Ph.D.