Předmět Sociálně psychologický výcvik (KSPSOC / PSPVY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSPSOC / PSPVY - Sociálně psychologický výcvik, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah předmětu:- sociální kompetence sociálního pracovníka: vybrané charakteristiky sociální kompetence - individuální kompetence k jednání, sociální kompetence, kompetence ve vztahu k vlastní osobě, kompetence v oblasti metod; sociální vs. emocionální inteligence, komponenty sociální inteligence- přesvědčování nebo manipulace: přesvědčování vs. manipulace, persuaze a její faktory; manipulace, devalvace, komunikativní manévrování; versatilní komunikace-efektivní ovlivňování; změna postoje a kognitivní disonance- zdravá komunikace z pohledu transakční analýzy: sebeprojevení jako prostředek ovlivňování partnera v komunikaci; zdravá komunikace a zdravá osobnost, zdravá komunikace z pohledu transakční analýzy; ego stavy, analýza transakce na základě ego-stavů; základní životní pozice dle transakční analýzy, hry v kontextu transakční analýzy- metody psychologické intervence: sociální učení a sociálně-psychologický výcvik, reciproční determinismus lidského chování, teorie sociálního učení; psychosociální intervence v praxi, "člověk v situaci", historie využívání skupinových metod, východiska a cíle SPV, typologie metod; průběh SPV a proces změny, charakteristika metod- sociálně psychologický výcvik a skupinová psychoterapie: hranice mezi SPV a skupinovou psychoterapií; jedinec ve skupině a skupinová psychoterapie, skupinová dynamika; stádia vývoje výcvikové (terapeutické skupiny); účinné faktory skupinové práce; osobnost trenéra SPV; roviny SPV; sociální opora ve výcvikových programech, sociální opora a negativní sociální výměna- návrh výcvikového programu pro sociální pedagogy: metodická východiska, cíle, popis metod, hodnocení efektu výcvikového programuLiteratura:Povinná:HARGAŠOVÁ, M. Skupinové poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 261 s. ISBN 978-80-247-2642-7.KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I. a VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálněpsychologický výcvik. Vyd. 1. Praha: Grada, 2001. 224 s. ISBN 80-247-0180-4.PELCÁK, S. Možnosti využití výcvikových programů v preventivní péči o duševní zdraví. Praha, FF UK, 1993. 89 s. ISBN neuvedeno.PLAŇAVA, I. Průvodce mezilidskou komunikací: přístupy, dovednosti, poruchy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005. 146 s. ISBN 80-247-0858-2.SLAMĚNÍK, I. Emoce a interpersonální vztahy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 208 s. ISBN 978-80-247-3311-1.
Požadavky
- aktivní práce ve výuce- splnění zadaných dílčích studijních úkolů- doložení četby odborné literatury- zpracování ročníkové prácePočet pokusů pro udělění zápočtu: 2
Garant
PhDr. Stanislav Pelcák, Ph.D.