Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tělesná výchova B5 (KTVS / KMTV7)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTVS / KMTV7 - Tělesná výchova B5, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky, požadavky k zápočtu, základní teorie - charakteristika psychomotorických cvičení, oblasti rozvoje a zaměření, historický vývoj; hry prosociální a seznamovací.2. Zpětná vazba, její zásady a možné techniky; hry s využitím novin - praktická cvičení zakončená ukázkou cílené zpětné vazby.3. Základy žonglování jako dovednost vylaďující práci obou hemisfér; využití míčků a žonglovacích šátků, didaktické zásady a role pedagoga, psychomotorika v kontextu RVP PV.4. Uplatnění a využití psychomotoriky, psychomotorické pomůcky; rozvoj jemné motoriky - hry s využitím kolíčků, kancelářských sponek, sirek a jiných drobných předmětů.5. Rozvoj koordinace pohybů - využití podložek a koberečků.6. Rozvoj orientace v prostoru a rozvoj kinestetického analyzátoru (přesnost pohybu a rovnováha) - využití lan a dlouhých gum.7. Rozvoj sociální interakce - využití plyšových hraček, dek a prostěradel.8. Rozvoj kreativity, představivosti a spolupráce - využití kelímků od jogurtů a víček od PET lahví.9. Rozvoj sluchového a zrakového analyzátoru - senzomotorická cvičení.10. Poznávání a uvědomění vlastního těla - využití papírových tácků, papírových plat a fazolových sáčkpů.11. Cvičení zaměřené na relaxaci, napětí a uvolnění, vyjádření výrazu a symboliky pohybem.12. Cvičení s psychomotorickým padákem.13. Využití specifických psychomotorických pomůcek.

Získané způsobilosti

Osvojit si teorii a praktické dovednosti pro přípravu a realizaci psychomotorických cvičení a her, získat zásobník různě zaměřených aktivit s využitím typických, atypických a specifických pomůcek, prakticky si vyzkoušet co nejvíce konkrétních aktivit z oblasti prožívání vlastního těla, materiálního světa a sociální interakce.

Požadavky

1. Aktivní účast ve výuce.2. Splnění praktického pedagogického výstupu na zadané téma.3. Teoretický test.4. Zásobník psychomotorických cvičení a her (skupinová práce).

Garant

Mgr. Dita Culková