Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a marketing ve sportu (KTVS / PMANM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTVS / PMANM - Management a marketing ve sportu, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do předmětu (prostor sportovních organizací, management, vývojové etapy managementu, management jako proces, marketing, marketing služeb). Manažerské funkce (cíle a úkoly managementu, osobnost manažera, manažerské styly, etika). Plánování, strategie.Sportovní organizace (jednotlivé typy, strategie, finanční zdroje, hospodaření, legislativa, stanovy). Organizace sportu v ČR (státní, krajská, regionální úroveň).Marketing ve sportu (marketing - mix ve sportu a sportovně rekreačních aktivitách, marketingové plány, manažerské plány, personální plány). Propagace, reklama ve sportu. Sponzoring.Sportovní akce (různé druhy sportovních akcí pro mládež). Zajištění sportovní soutěže - přeborů, poháru (rozpis, ubytování, stravování, personální zajištění, materiální zajištění, finanční zajištění).Sportovní management ve světě (EU, světové organizace, MOV, olympijské hry).

Získané způsobilosti

Pochopit smysl, význam a přínos pohybových (tělovýchovných, sportovních a sportovně rekreačních) aktivit pro zdraví a zdravý životní styl populace i ekonomický efekt, který jejich aktivní provádění přináší. Ozřejmit základní principy řízení firmy, která se nabídkou těchto aktivit zabývá a vysvětlit na konkrétních příkladech jejich možné postavení na trhu.

Literatura

Čáslavová, E. Management a marketing sportu. Praha, 2009. ISBN 978-80-7376-150-9.Bachmann, Pavel. Management neziskové organizace. Vyd. 1. Hradec Králové, 2011. ISBN 978-80-7435-130-3.Čáslavová, Eva. Management sportu. Praha, 2000. ISBN 80-7219-010-5 .Chappelet, J.L. Sport Management. An international approach. Lausanne, 1996. Šimková, Eva. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Vyd. 1. Hradec Králové, 2004. ISBN 80-7041-906-7 .

Požadavky

1. Aktivní účast na seminářích2. Realizace soutěže pro studenty UHK a pro žáky základních a středních škol v Hradci Králové (Namakanec)3. Participace v organizačním týmu vybraného závodu (Czechman triatlon, dětský triatlon Stříbrný rybník)

Garant

Mgr. Brigita Stloukalová, Ph.D.