Předmět Gymnastika 2 (KTVS / PZGYM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTVS / PZGYM - Gymnastika 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Akrobacie: průpravná cvičení a hry pro zpevňování těla, posilování, průpravná cvičení a hry pro ovlivnění statické a dynamické rovnováhy, hry pro rozvoj prostorové orientace; stoj na lopatkách, váha předklonmo, kotoul vpřed, kotoul vzad (modifikace kotoulů, hry s kotouly, kotouly v obtížnějších podmínkách - švédská bedna, lavičky,...), stoj na rukou, stoj na rukou a kotoul, přemet stranou.Žebřiny, žebříky: cvičení a hry pro obratnost, sílu, pohyblivost, kooperaci, odvahu,...; kombinace žebřin s jiným nářadím a náčiním.Švédské lavičky: bezpečné zvedání břemene, rovnovážná cvičení, odrazová průprava, cvičení obratnosti a síly; šikmé lavičky - kombinace s jiným nářadím (švédskými bednami, žebřinami, hrazdou,...); pohyblivé lavičky(rovnováha, obratnost, síla, spolupráce, odvaha,...); hry s lavičkami (dvě a více laviček). Trampolínka: nácvik skoku přímého, variace skoků; kombinace trampolínky s duchnou.Švédská bedna - manipulace s díly švédské bedny, využití rozložených dílů švédské bedny (obratnost, rovnováha, síla,...); sestavy dvou a více švédských beden; kombinace švédské bedny s dalším nářadím - trampolínkou (náskoky, seskoky, skrčka, kotoul), lavičkami.Přeskok: roznožka přes kozu na šíř, skrčka; využití přeskokového nářadí pro další gymnastické dovednosti (kotoul vpřed, odbočka).Šplh: tyč, lano; činnosti pro rozvoj obratnosti a síly s využitím šplhadel (v kombinaci se švédskou bednou, žíněnkami,...).Hrazda: přenesení spontánních aktivit dětí z hřišť na gymnastické nářadí - ručkování, závěsy v podkolení, sešiny, přešvihy,...Švihadla, lano, dlouhé švihadlo, hry se švihadly (dvojice, trojice, vázané řady, soutěže; využití dvou a více dlouhých švihadel).Plné míče: činnosti a hry pro ovlivnění silových, obratnostních schopnostíPřekážkové dráhy, soutěže - zásady, pravidla, bezpečnost.
Získané způsobilosti
Pokračovat v přípravě posluchačů na budoucí roli učitele na 1. stupni ZŠ: osvojení a uplatnění didaktických zásad pro gymnastiku ve školní praxi. Naučit studenty metodiku nácviku uvedených cvičebních tvarů a dovedností, záchranu a dopomoc, instalaci nářadí, využití nářadí a náčiní do hlavní části hodiny; uplatnění gymnastických her pro školní TV.
Literatura
Dvořáková, Hana. Cvičíme a hrajeme si. Vyd. 1. Olomouc, 1995. Dvořáková, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Vyd. 1. Praha, 2002. ISBN 80-7178-693-4.Kos, Bohumil. Cvičení se švihadly. 1. vyd. Praha, 1965. Svatoň, Vratislav. Gymnastika metodicky a hrou. Olomouc, 1992. ISBN 80-900925-4-3.Hájková, Jana. Kapitoly z gymnastiky na 1. stupni základní školy. 1. vyd. Praha, 1998. ISBN 80-7184-641-4.Blahutková, Marie. Sportovní gymnastika. 1. vyd. Brno, 1999. ISBN 80-210-2040-7.Ryba, Jiří. Vybrané kapitoly z didaktiky školní tělesné výchovy v obecné škole. Hradec Králové, 1996. ISBN 80-7041-025-6.
Požadavky
Prezenční studium:1. Aktivní účast v hodinách2. Metodický výstup na zadané téma pro hlavní část hodiny 3. Písemný test z techniky a metodiky: kotoul vpřed, kotoul vzad, stoj na rukou, roznožka přes kozu na šíř
Garant
Mgr. Dana Feltlová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Dana Feltlová, Ph.D.