Předmět Management a marketing ve sportu (KTVS / TVMAN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTVS / TVMAN - Management a marketing ve sportu, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Úvod do předmětu (prostor sportovních organizací, management, vývojové etapy managementu, management jako proces, marketing, marketing služeb). Manažerské funkce (cíle a úkoly managementu, osobnost manažera, manažerské styly, etika). Plánování, strategie.Sportovní organizace (jednotlivé typy, strategie, finanční zdroje, hospodaření, legislativa, stanovy). Organizace sportu v ČR (státní, krajská, regionální úroveň).Marketing ve sportu (marketing - mix ve sportu a sportovně rekreačních aktivitách, marketingové plány, manažerské plány, personální plány). Propagace, reklama ve sportu. Sponzoring.Sportovní akce (různé druhy sportovních akcí pro mládež). Zajištění sportovní soutěže - přeborů, poháru (rozpis, ubytování, stravování, personální zajištění, materiální zajištění, finanční zajištění).Sportovní management ve světě (EU, světové organizace, MOV, olympijské hry).
Získané způsobilosti
Pochopit smysl, význam a přínos pohybových (tělovýchovných, sportovních a sportovně rekreačních) aktivit pro zdraví a zdravý životní styl populace i ekonomický efekt, který jejich aktivní provádění přináší. Ozřejmit základní principy řízení firmy, která se nabídkou těchto aktivit zabývá a vysvětlit na konkrétních příkladech jejich možné postavení na trhu.
Literatura
Čáslavová, E. Management a marketing sportu. Praha, 2009. ISBN 978-80-7376-150-9.Bachmann, Pavel. Management neziskové organizace. Vyd. 1. Hradec Králové, 2011. ISBN 978-80-7435-130-3.Čáslavová, Eva. Management sportu. Praha, 2000. ISBN 80-7219-010-5 .Chappelet, J.L. Sport Management. An international approach. Lausanne, 1996. Šimková, Eva. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Vyd. 1. Hradec Králové, 2004. ISBN 80-7041-906-7 .
Požadavky
1. Aktivní účast na seminářích2. Realizace soutěže pro studenty UHK a pro žáky základních a středních škol v Hradci Králové (Namakanec)3. Participace v organizačním týmu vybraného závodu (Czechman triatlon, dětský triatlon Stříbrný rybník)
Garant
Mgr. Brigita Stloukalová, Ph.D.