Předmět Psychologie a sociologie tělesné výchovy (KTVS / ZZ308)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTVS / ZZ308 - Psychologie a sociologie tělesné výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Význam předmětu psychologie a sociologie tělesné výchovy2. Metody v psychologii a sociologii tělesné výchovy3. Fenomenologický význam pohybu, salutogeneze4. Úloha poznávacích procesů při pohybové činnosti5. Emočně motivační a volní procesy6. Psychologie osobnosti a tělesná výchova7. Senzomotorické učení a psychologiské osvojování dovedností8. Aktuální psychické stavy v tělesné výchově a možnosti jejich regulace9. Základní poznatky ze sociální psychologie10.Specifika komunikace v tělesné výchově11.Kreativita v tělesné výchově a sportu12.Psychologický trénink a pohybové aktivity13. Psychologické aspekty hyperaktivity a hypoaktivity14.Komunikace a asertivita jako základ jednáníDoplnění pro ZS22. Základní poznatky o psychologickém vývoji jedince se zaměřením na emoce4. Aspekty motivace v tělesné výchově a sportu6. Psychologický význam mužské role v pohybových aktitách8. Prožitek v tělesné výchově a sportu10. Pohybové aktivity a školní TV
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je s různou mírou akcentace na biologické, sociální a psychologické souvislosti naučit posluchače chápat význam pohybových aktivit pro vytvoření životního stylu. Předmět umožňuje nechápat pohyb pouze fyzikálně. Cílem je překonat mechanistické pradigma v chápání pohybu a vnímat i duchovní rozměr pohybu ve smyslu imaginace, kreativity, kinestezie, ideomotoriky a psychomotoriky. Při formování životního stylu žáků má v rámci tělovýchovného procesu rozhodující význam navozování kladného zájmu o pohybové aktivity. Ptoto v praktických aplikacích předmětu je podstatná část věnována praktickým psychologickým cvičením. Předmět naznačuje i možnosti, jak využít pohybových aktivit při řešení současných společenských problémů mládeže (hypoaktivita, drogové a jiné závislosti).
Požadavky
Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou. Zápočet posluchač získá za seminární práci a 80% docházky na seminářích.
Garant
doc. PaedDr. Jiří Ryba, CSc.