Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika výtvarné výchovy 1 (KVKTT / P2DV1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / P2DV1 - Didaktika výtvarné výchovy 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvodní seznámení s oborem didaktika VV2. Místo a úloha VV na SŠ3. Historický vývoj předmětu výtvarná výchova4. Historický vývoj předmětu výtvarná výchova5. Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, alternativní osnovy.6. Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, alternativní osnovy.7. Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, alternativní osnovy.8. Tendence oboru výtvarná výchova ( aktuální trendy ? expresivní interpretace uměleckého díla, současné psychologické trendy ve výtvarné výchově, galerijní a muzejní pedagogika, multimediální umělecké projekty ve výchově )9. Aktuální výzkum na katedrách VV v ČR10.Osobnost učitele a žáka VV11.Ontogeneze dětského výtvarného projevu a jeho diagnostika12.Typologie a individualita.13.Hodnocení dětského výtvarného projevu

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je seznámit studenty se společensko-historickým vývojem předmětu didaktika výtvarné výchovy a jeho odrazem v současných koncepcích výtvarné výchovy na základních školách a dále podpořit kritický přístup studentů k minulým i současným koncepcím a paralelním programovým směrům.

Literatura

Fulková, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.Dytrtová, Kateřina. Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-250-5.Roeselová, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha, 2004. ISBN 80-902267-5-2.Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha, 1995. Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. [2] upr. vyd. Praha, 2000. ISBN 80-902267-4-4.Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-86015-90-4.Roeselová, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha, 2000. ISBN 80-902267-3-6.Roeselová, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, 1997. ISBN 80-902267-2-8.Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha, 1996. Dytrtová, Kateřina. Umění a kultura - oblast RVP. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2006. ISBN 80-7044-761-3 .Fulková, Marie. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7168-591-7.Fulková, Marie. Výtvarná výchova pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. Praha, 1997. ISBN 80-7168-382-5.Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.Liessmann, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.Dytrtová, Kateřina. Celostní vnímání - tvar, zvuk, barva a gesto. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2001. ISBN 80-7044-349-9.Maňák Josef. Cesty pedagogického výzkumu. Brno, 2004. ISBN 80-7315-078-6.Kolektiv autorů. Digitální věk a smysl výchovy. Brno, 2004. Deleuze, Gilles. Foucault. Praha, 1996. ISBN (v .Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Praha, 1998. ISBN 80-7204-084-7.Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Slavík, Jan. Informace, databáze a výtvarná výchova. 1. vyd. Praha, 1991. ISBN 80-7066-502-5 .Dytrtová, Kateřina. Inspirační zdroje v oblasti Umění a kultura. Vyd. 1. V Ústí nad Labem, 2007. ISBN 978-80-7044-856-4.Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum. 2., aktualiz. vyd. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.Kolektiv autorů. Média a obraznost. Praha, 2000. Kolektiv autorů. Péče o obraznost. Praha, 2006. ISBN 978-80-904268-0-1.Hendl, Jan. Přehled statistických metod. 4. rozš. vyd. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.Kulka J. Psychologie umění. Praha, 1990. Babyrádová, Hana. Rituál, umění a výchova. 1. vyd. Brno, 2002. ISBN 80-210-3029-1.Babyrádová, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno, 1999. ISBN 80-210-2079-2.kolektiv autorů. Škola muzejní pedagogiky 1-7. Olomouc, 2007. Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení. Vyd. l. Praha, 2000. ISBN 80-7184-975-8.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Vyd. 1. Praha, 2004. ISBN 80-7290-130-3.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Praha, 2001. ISBN 80-7290-066-8.Babyrádová, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-210-3879-9 .Maňák, Josef. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:Počet pokusů pro udělení zápočtu:275% účast na výuceseminární práce: výtvarně - didaktický projekt na zadané téma představený v semináři formou powerpointové prezentace s odborným komentářem a odevzdaný v písemné formě (rozsahu 15-20 normostran včetně obrazové dokumentace)Požadavky ke zkoušce:- ústní forma zkoušky z okruhů přednášené problematiky didaktiky VV

Garant

Mgr. et Mgr. Klára Zářecká, Ph.D.