Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika výtvarné výchovy 2 (KVKTT / P2DV2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / P2DV2 - Didaktika výtvarné výchovy 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Příprava a organizace průběžné pedagogické praxe2. Příprava výuky, motivace, hodnocení, posuzování3. Námět, výtvarný problém a výtvarná technika ? jejich strukturace, vzájemné souvislosti4. Pedagogické postupy a strategie ve výuce, metody práce ve výtvarné výchově5. Pedagogické postupy a strategie ve výuce, metody práce ve výtvarné výchově6. Výtvarné řady, výtvarné projekty7. Problémové vyučování ? nově pojatý námět, řetězení úloh, výtvarně projektová metoda, ukázky výtvarných řad8. Výtvarné vyjadřovací prostředky9. Mimoškolní vzdělávání (problematika zprostředkování umění ve výtvarné výchově - galerie, muzea, památková péče, veřejné prostranství, pracovní list, příprava, výuka, navazující témata pro práci ve škole)10. Mimoškolní vzdělávání11. Mezioborové vztahy ve výtvarné výchově, průřezová témata a mezioborová spolupráce12. Nová média, současné umění ve výuce VV13. Psychohygiena učitele výtvarné výchovy

Získané způsobilosti

Cílem výuky je vytvořit u studentů předpoklady pro plně kvalifikované a odpovědné rozvažování a rozhodování, plánování a realizaci výuky na základní škole.

Literatura

Fulková, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.Dytrtová, Kateřina. Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-250-5.Roeselová, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha, 2004. ISBN 80-902267-5-2.Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha, 1995. Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. [2] upr. vyd. Praha, 2000. ISBN 80-902267-4-4.Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-86015-90-4.Roeselová, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha, 2000. ISBN 80-902267-3-6.Roeselová, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, 1997. ISBN 80-902267-2-8.Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha, 1996. Dytrtová, Kateřina. Umění a kultura - oblast RVP. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2006. ISBN 80-7044-761-3 .Fulková, Marie. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7168-591-7.Fulková, Marie. Výtvarná výchova pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. Praha, 1997. ISBN 80-7168-382-5.Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.Liessmann, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.Dytrtová, Kateřina. Celostní vnímání - tvar, zvuk, barva a gesto. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2001. ISBN 80-7044-349-9.Maňák Josef. Cesty pedagogického výzkumu. Brno, 2004. ISBN 80-7315-078-6.Kolektiv autorů. Digitální věk a smysl výchovy. Brno, 2004. Deleuze, Gilles. Foucault. Praha, 1996. ISBN (v .Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Praha, 1998. ISBN 80-7204-084-7.Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Slavík, Jan. Informace, databáze a výtvarná výchova. 1. vyd. Praha, 1991. ISBN 80-7066-502-5 .Dytrtová, Kateřina. Inspirační zdroje v oblasti Umění a kultura. Vyd. 1. V Ústí nad Labem, 2007. ISBN 978-80-7044-856-4.Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum. 2., aktualiz. vyd. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.Kolektiv autorů. Média a obraznost. Praha, 2000. Kolektiv autorů. Péče o obraznost. Praha, 2006. ISBN 978-80-904268-0-1.Hendl, Jan. Přehled statistických metod. 4. rozš. vyd. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.Kulka J. Psychologie umění. Praha, 1990. Babyrádová, Hana. Rituál, umění a výchova. 1. vyd. Brno, 2002. ISBN 80-210-3029-1.Babyrádová, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno, 1999. ISBN 80-210-2079-2.kolektiv autorů. Škola muzejní pedagogiky 1-7. Olomouc, 2007. Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení. Vyd. l. Praha, 2000. ISBN 80-7184-975-8.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Vyd. 1. Praha, 2004. ISBN 80-7290-130-3.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Praha, 2001. ISBN 80-7290-066-8.Babyrádová, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-210-3879-9 .Maňák, Josef. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:Počet pokusů pro udělení zápočtu:275% účast na výuceseminární práce: výtvarně - didaktický projekt na zadané téma představený v semináři formou powerpointové prezentace s odborným komentářem a odevzdaný v písemné formě (rozsahu 15-20 normostran včetně obrazové dokumentace)Požadavky ke zkoušce:- ústní forma zkoušky z okruhů přednášené problematiky didaktiky VV

Garant

Mgr. et Mgr. Klára Zářecká, Ph.D.