Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Galerijní animace 1 (KVKTT / P2GA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / P2GA1 - Galerijní animace 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. (týden) Orientace v problematice, seznámení s literaturou, výběr literatury2. Specifika galerijní pedagogiky v ČR3. Specifika galerijní pedagogiky v zahraničí4. Přesahy galerijní pedagogiky do školy i do institucí mimoškolních5. Teoretický základ, odkazy A. Lichtwarka6. Teoretický základ, odkazy I. Zhoře7. Teoretický základ, zpracování R. Horáčka8. Teoretický základ, zpracování M. Fulkové9. Galerijní edukace, edukačné programy ? struktura10. Výtvarná dílna11. Pracovné a dialogové listy12. Edukačná etuda13. Práce s kontexty kulturními, sociálními, politickými, filozofickými, psychologickými, atd.14. Zadání pro didaktické rozpracování objektu vizuální kultury

Získané způsobilosti

Seznámení se se základními kontexty, v rámci kterých se obvykle odvíjí zprostředkování umění; galerijní pedagogika, tvorba konceptu vzdělávacího programu k vybrané výstavě, architektuře, objektu atd.; způsoby přístupů, metody (pracovní, resp. dialogový list, osobní kontakt); schéma edukačního programu od předpřípravy ve škole, přes samotný program mimo školy, po doznívání otevřených témat opět ve škole.

Literatura

Horáček, Radek a kolektiv. Aktuální otázky zprostředkování umění. Brno, 2007. ISBN 978-80-210-4371-8.Ferencová, Yvona. Apozice obrazu. Vyd. 1. Brno, 2009. ISBN 978-80-86669-12-0.Brabcová, Alexandra. Brána muzea otevřená. Náchod, 2003. ISBN 80-86213-28-5.Šobáňová, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Praha, 1998. ISBN 80-7204-084-7.Liessmann, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.Maňák Josef. Cesty pedagogického výzkumu. Brno, 2004. ISBN 80-7315-078-6.Kolektiv autorů. Digitální věk a smysl výchovy. Brno, 2004. Šobáňová, Petra. Fundraising. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-750-2.Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Slavík, Jan. Informace, databáze a výtvarná výchova. 1. vyd. Praha, 1991. ISBN 80-7066-502-5 .Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum. 2., aktualiz. vyd. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.Kesner, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha, 2005. ISBN 80-247-1104-4 .Kolektiv autorů. Média a obraznost. Praha, 2000. Šobáňová, Petra. Muzejní edukace. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3003-4.Šobáňová, Petra a kolektiv. Muzejní pedagogika dnes. Olomouc, 2008. ISBN 978-80-244-1993.Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7203-252-6 .Pribáň, Jiří. Obrazy české postmoderny. Praha, 2011. ISBN 978-80-7437-042-7.Kolektiv autorů. Péče o obraznost. Praha, 2006. ISBN 978-80-904268-0-1.Hodge, Susie. Proč je to umění. Praha, 2014. ISBN 978-80-7391-876-7.Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.Šobáňová, Petra. Projektové řízení. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-749-6.Hendl, Jan. Přehled statistických metod. 4. rozš. vyd. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.Babyrádová, Hana. Rituál, umění a výchova. 1. vyd. Brno, 2002. ISBN 80-210-3029-1.kolektiv autorů. Škola muzejní pedagogiky 1-7. Olomouc, 2007. Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Vyd. 1. Praha, 2004. ISBN 80-7290-130-3.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Praha, 2001. ISBN 80-7290-066-8.Maňák, Josef. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

Požadavky

Zápočet: aktivní práce v seminářích; písemné zpracování východisek a osnovy edukačního programu.Počet pokusů pro udělení zápočtu:2

Garant

Mgr. et Mgr. Klára Zářecká, Ph.D.