Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér - prostorová tvorba 1 (KVKTT / P2PT1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / P2PT1 - Ateliér - prostorová tvorba 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studium soudobých tendencí ve vizuálním umění.Zformulováni vlastní interpretace pojmu ?multimediální umění?.Formulování vlastního problému, kterému se v rámci ateliéru bude studentka/student věnovat.Výzkum a sběr podkladů.Vypracování různých variant řešení formou skic a modelů.Další průběžné studium teoretických podkladů.Výběr finálního konceptu.Hledání a testování možností praktické realizace.Realizace.Pravidelné konzultace rozpracovanosti ? individuální i kolektivní /každé 2 až 3 týdny/.Ústní a písemná obhajoba závěrečné práce.

Získané způsobilosti

Seminář je zaměřen na pochopení principů umělecké tvorby v kontextu současného výtvarného umění. Cílem je obeznámení se s tvorbou reflektující zejména konceptuální tendence a tvorbou, která vzniká přesahy různých uměleckých /i neuměleckých/ oblastí, respektive postupů. Studenti jsou skrze diskuse o aktuálním dění nejenom ve vizuálním umění vedeni k definování vlastního tématu a způsobu jeho řešení. Práce na projektu je provázena individuálními konzultacemi s pedagogem a veřejnými konfrontacemi v rámci ateliéru. Řešením konkrétních projektů by měli studenti prohloubit schopnost formulovat problém a tvořivým způsobem vypracovat a aplikovat metodu k jeho řešení. Těžiště je na rozvíjení reflexe vlastního postavení vůči světu skrz individuální tvůrčí procesy; na pojmenování konkrétních zájmů a jejich rozšíření pomocí studia aktuálních filozofických a sociologických výzkumů. Cílem je uvědomění si vlastních možností a jejich aplikace.

Literatura

Nicolas Bourriaud. Altermodern. Tate, 2009. ISBN 978-1-85437-817-0.Rachel Greene. Internet Art. Thames & Hudson. ISBN 0-500-20376-8.vystavěn Gill Perry a Paul Wood. Themes in Contemporary Art. Yale Universiy Press, 2004. ISBN 0-300-10297-6.Stephen Wilson. Information ATS. MIT Press, 2002. ISBN 0-262-23209-X.Vilém Flusser. Jazyk a skutečnost. Triáda, 2005. ISBN 80-86138-54-2.Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7203-252-6 .Laura Hoptman a kolektiv. The Art of Tomorrow, DISNATZ. 2010. ISBN 978-3-89955-406-9.Siegfried Zielinski. Variantology 1. Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln, 2005. ISBN 3-88375-914-7.Oliver Grau. Virtual Art. MIT Press, 2003. ISBN 0-262-07241-6.

Požadavky

Počet pokusů pro udělení zápočtu: 2 pokusy. Prezence, pravidelné konzultace, studium teoretických podkladů a orientace v současném umění, dokumentace různých variant řešení, ideově i technicky dotažená realizace finálního návrhu, ústní a písemná obhajoba závěrečné práce - reflexe vlastní práce.

Garant

MgA. Pavla Sceranková, Ph.D.