Předmět Ateliér - prostorová tvorba 2 (KVKTT / P2PT2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / P2PT2 - Ateliér - prostorová tvorba 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Studium soudobých tendencí ve vizuálním umění s důrazem na video-umění, animovanou tvorbu, experimentální film a multimediální tvorbu.Zformulováni vlastní koncepce ?vyprávění?.V rámci stanoveného kontextu návrh konkrétního námětu, kterému se v rámci ateliéru bude studentka/student věnovat.Výzkum a sběr podkladů.Vypracování různých variant scénářů.Uřčení technologie zpracování /film, video, animace, instalace, fotografie/foto-sekvence, objekt, obraz,?/Výběr finálního konceptu.Praktické realizace.Pravidelné konzultace rozpracovanosti ? individuální i kolektivní /každé 2 až 3 týdny/.Ústní a písemná obhajoba závěrečné práce.
Získané způsobilosti
Seminář je zaměřen na pochopení principů umělecké tvorby v kontextu současného výtvarného umění. Cílem je obeznámení se s tvorbou reflektující zejména video umění a jeho krajní polohy a tvorbou, která vzniká přesahy různých uměleckých /i neuměleckých/ oblastí, respektive postupů. Studenti jsou skrze vlastní výzkum a diskuse o různých formách vyprávění a jejich vztahu k sdělovanému obsahu vedeni k definování vlastního tématu a způsobu jeho řešení. Práce na projektu je provázena individuálními konzultacemi s pedagogem a veřejnými konfrontacemi v rámci ateliéru. Řešením konkrétních projektů by měli studenti prohloubit jak technické dovednosti v rámci různých médií, tak schopnost formulovat problém a tvořivým způsobem vypracovat a aplikovat metodu k jeho řešení. Těžiště je na rozvíjení reflexe vlastního postavení vůči světu skrz individuální tvůrčí procesy a taky na praktickém zvládnutí i technologicky složitějších úkolů. Cílem je uvědomění si vlastních možností a jejich praktické aplikace.
Literatura
Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7203-252-6 .Petříček, Miroslav. Myšlení obrazem. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5.Barthes, Roland. Světlá komora. Bratislava, 1994. ISBN 80-7115-081-9.Oliver Grau. Virtual Art. MIT Press, 2003. ISBN 0-262-07241-6.BOURRIAUD Nicolas. Postprodukce. Tranzit Praha, 2004. Francois Jost. Realita/Fikce ? říše klamu. Akademie múzických umění v Praze, 2006. ISBN 80-7331-056-2.Laura Hoptman a kolektiv. The Art of Tomorrow, DISNATZ. 2010. ISBN 978-3-89955-406-9.vystavěn Gill Perry a Paul Wood. Themes in Contemporary Art. Yale Universiy Press, 2004. ISBN 0-300-10297-6.Petříček, Miroslav. Znaky každodennosti, čili, Krátké řeči téměř o ničem. Praha, 1993.
Požadavky
Počet pokusů pro udělení zápočtu: 2 pokusy.Ústní a písemná obhajoba závěrečné práce.
Garant
MgA. Pavla Sceranková, Ph.D.