Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do teorie výtvarné výchovy (KVKTT / PBUTV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / PBUTV - Úvod do teorie výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Základní pojmy teorie vyučování VV, vývojová stádia dětského výtvarného projevu. Rozbor koncepcí výtvarné pedagogiky s důrazem na vlastní pojetí výuky. Zprostředkování umění formou galerijní animace - osobní přístup, hledání realizačních možností. Průběžná práce na realizaci vytváření animačního programu a aktivní výtvarná činnost.

Získané způsobilosti

Smyslem předmětu je seznámení studentů se základy teorie vyučování VV, rozvíjení výtvarného myšlení pomocí realizace vlastních výtvarných projektů a rozvíjení schopnosti zprostředkování výtvarného umění.

Literatura

Horáček, Radek a kolektiv. Aktuální otázky zprostředkování umění. Brno, 2007. ISBN 978-80-210-4371-8.Ferencová, Yvona. Apozice obrazu. Vyd. 1. Brno, 2009. ISBN 978-80-86669-12-0.Brabcová, Alexandra. Brána muzea otevřená. Náchod, 2003. ISBN 80-86213-28-5.Fulková, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.Šobáňová, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.Dytrtová, Kateřina. Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-250-5.Roeselová, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha, 2004. ISBN 80-902267-5-2.Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha, 1995. Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. [2] upr. vyd. Praha, 2000. ISBN 80-902267-4-4.Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-86015-90-4.Roeselová, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha, 2000. ISBN 80-902267-3-6.Roeselová, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, 1997. ISBN 80-902267-2-8.Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha, 1996. Dytrtová, Kateřina. Umění a kultura - oblast RVP. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2006. ISBN 80-7044-761-3 .Fulková, Marie. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7168-591-7.Fulková, Marie. Výtvarná výchova pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. Praha, 1997. ISBN 80-7168-382-5.Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.Liessmann, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.Dytrtová, Kateřina. Celostní vnímání - tvar, zvuk, barva a gesto. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2001. ISBN 80-7044-349-9.Maňák Josef. Cesty pedagogického výzkumu. Brno, 2004. ISBN 80-7315-078-6.Kolektiv autorů. Digitální věk a smysl výchovy. Brno, 2004. Deleuze, Gilles. Foucault. Praha, 1996. ISBN (v .Šobáňová, Petra. Fundraising. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-750-2.Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Praha, 1998. ISBN 80-7204-084-7.Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Slavík, Jan. Informace, databáze a výtvarná výchova. 1. vyd. Praha, 1991. ISBN 80-7066-502-5 .Dytrtová, Kateřina. Inspirační zdroje v oblasti Umění a kultura. Vyd. 1. V Ústí nad Labem, 2007. ISBN 978-80-7044-856-4.Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum. 2., aktualiz. vyd. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.Kesner, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha, 2005. ISBN 80-247-1104-4 .Kolektiv autorů. Média a obraznost. Praha, 2000. Šobáňová, Petra. Muzejní edukace. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3003-4.Šobáňová, Petra a kolektiv. Muzejní pedagogika dnes. Olomouc, 2008. ISBN 978-80-244-1993.Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7203-252-6 .Kolektiv autorů. Péče o obraznost. Praha, 2006. ISBN 978-80-904268-0-1.Hodge, Susie. Proč je to umění. Praha, 2014. ISBN 978-80-7391-876-7.Šobáňová, Petra. Projektové řízení. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-749-6.Hendl, Jan. Přehled statistických metod. 4. rozš. vyd. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.Kulka J. Psychologie umění. Praha, 1990. Babyrádová, Hana. Rituál, umění a výchova. 1. vyd. Brno, 2002. ISBN 80-210-3029-1.Babyrádová, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno, 1999. ISBN 80-210-2079-2.kolektiv autorů. Škola muzejní pedagogiky 1-7. Olomouc, 2007. Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení. Vyd. l. Praha, 2000. ISBN 80-7184-975-8.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Vyd. 1. Praha, 2004. ISBN 80-7290-130-3.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Praha, 2001. ISBN 80-7290-066-8.Babyrádová, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-210-3879-9 .Maňák, Josef. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:- realizace animačního programu, průběžné plnění seminárních úkolů a stanovených zadání semestrálních pracíPočet pokusů pro udělení zápočtu:2

Garant

Mgr. et Mgr. Klára Zářecká, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Kateřina Štěpánková