Předmět Úvod do teorie výtvarné výchovy (KVKTT / PBUTV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / PBUTV - Úvod do teorie výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní pojmy teorie vyučování VV, vývojová stádia dětského výtvarného projevu. Rozbor koncepcí výtvarné pedagogiky s důrazem na vlastní pojetí výuky. Zprostředkování umění formou galerijní animace - osobní přístup, hledání realizačních možností. Průběžná práce na realizaci vytváření animačního programu a aktivní výtvarná činnost.
Získané způsobilosti
Smyslem předmětu je seznámení studentů se základy teorie vyučování VV, rozvíjení výtvarného myšlení pomocí realizace vlastních výtvarných projektů a rozvíjení schopnosti zprostředkování výtvarného umění.
Literatura
Horáček, Radek a kolektiv. Aktuální otázky zprostředkování umění. Brno, 2007. ISBN 978-80-210-4371-8.Ferencová, Yvona. Apozice obrazu. Vyd. 1. Brno, 2009. ISBN 978-80-86669-12-0.Brabcová, Alexandra. Brána muzea otevřená. Náchod, 2003. ISBN 80-86213-28-5.Fulková, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.Šobáňová, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.Dytrtová, Kateřina. Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-250-5.Roeselová, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha, 2004. ISBN 80-902267-5-2.Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha, 1995. Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. [2] upr. vyd. Praha, 2000. ISBN 80-902267-4-4.Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-86015-90-4.Roeselová, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha, 2000. ISBN 80-902267-3-6.Roeselová, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, 1997. ISBN 80-902267-2-8.Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha, 1996. Dytrtová, Kateřina. Umění a kultura - oblast RVP. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2006. ISBN 80-7044-761-3 .Fulková, Marie. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7168-591-7.Fulková, Marie. Výtvarná výchova pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. Praha, 1997. ISBN 80-7168-382-5.Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.Liessmann, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.Dytrtová, Kateřina. Celostní vnímání - tvar, zvuk, barva a gesto. Vyd. 1. Ústí nad Labem, 2001. ISBN 80-7044-349-9.Maňák Josef. Cesty pedagogického výzkumu. Brno, 2004. ISBN 80-7315-078-6.Kolektiv autorů. Digitální věk a smysl výchovy. Brno, 2004. Deleuze, Gilles. Foucault. Praha, 1996. ISBN (v .Šobáňová, Petra. Fundraising. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-750-2.Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Praha, 1998. ISBN 80-7204-084-7.Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Slavík, Jan. Informace, databáze a výtvarná výchova. 1. vyd. Praha, 1991. ISBN 80-7066-502-5 .Dytrtová, Kateřina. Inspirační zdroje v oblasti Umění a kultura. Vyd. 1. V Ústí nad Labem, 2007. ISBN 978-80-7044-856-4.Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum. 2., aktualiz. vyd. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.Kesner, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha, 2005. ISBN 80-247-1104-4 .Kolektiv autorů. Média a obraznost. Praha, 2000. Šobáňová, Petra. Muzejní edukace. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3003-4.Šobáňová, Petra a kolektiv. Muzejní pedagogika dnes. Olomouc, 2008. ISBN 978-80-244-1993.Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7203-252-6 .Kolektiv autorů. Péče o obraznost. Praha, 2006. ISBN 978-80-904268-0-1.Hodge, Susie. Proč je to umění. Praha, 2014. ISBN 978-80-7391-876-7.Šobáňová, Petra. Projektové řízení. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-749-6.Hendl, Jan. Přehled statistických metod. 4. rozš. vyd. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.Kulka J. Psychologie umění. Praha, 1990. Babyrádová, Hana. Rituál, umění a výchova. 1. vyd. Brno, 2002. ISBN 80-210-3029-1.Babyrádová, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno, 1999. ISBN 80-210-2079-2.kolektiv autorů. Škola muzejní pedagogiky 1-7. Olomouc, 2007. Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení. Vyd. l. Praha, 2000. ISBN 80-7184-975-8.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Vyd. 1. Praha, 2004. ISBN 80-7290-130-3.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Praha, 2001. ISBN 80-7290-066-8.Babyrádová, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-210-3879-9 .Maňák, Josef. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.
Požadavky
Požadavky k zápočtu:- realizace animačního programu, průběžné plnění seminárních úkolů a stanovených zadání semestrálních pracíPočet pokusů pro udělení zápočtu:2
Garant
Mgr. et Mgr. Klára Zářecká, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Kateřina Štěpánková