Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět DDD grafika 1 (KVKTT / PGDD1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / PGDD1 - DDD grafika 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

* Program 3ds Max a jeho využití v praxi (příklady), porovnání s ostatními 3D grafickými systémy. Plán výuky, požadavky ke splnění zápočtu a zkoušky.* Uživatelské prostředí 3ds Max. Struktura UI: menu, nástrojové a příkazové panely, časová osa s tlačítky animace, okna pohledů a jejich ovladače. Základní klávesové zkratky a specifická manipulace prostřednictvím myši.* Základy tvorby ve 3ds Max (U pokročilých studentů zahájení práce na individuálním výtvarném díle ve 3ds Max). Zhotovování primitiv, úprava jejich parametrů, posouvání, otáčení a změna měřítka. Kombinování obyčejné, booleovské operace, jednoduché kompozice. Elementární rendering.* Základy modelování ve 3ds Max. Stavební částice 3d objektů ? NURBS, trojúhelníkové pošky (mesh) a patch sítě. Editace těchto systémů pomocí příkazového panelu Modify.* Nástroj Editable Poly (komplexně), tvorba jednoduchých modelů domů, měst a krajin. Metody low-poly modelování a jeho účel. Problematika využívání modifikátorů, příklady. Využití vícepohledových předloh. Příprava na první projekt.* Modelace pomocí křivek. Nástroj Editable Spline. Import vektorových křivek z jiných softwarů. Transformace křivek do 3d objektů. Mříže, zábradlí a jiné prvky pomocí 3d linek. Booleovské operace s křivkami ve 3ds Max.* Základy texturování. Příprava textury ve Photoshopu. Principy a funkce editoru materiálů ? praktické ukázky.Tvorba materiálů. Mapování (aplikace na model, umísťování a transformace). Multi/sub-object materiál a jeho výhody.* Práce se světly a stíny. Typy světel a jejich použití. Nasvícení scény kombinací světel. Úprava vlastností jednotlivých světel. Navržení osvětlené kompozice.* Co jsou Particle systémy, co vše mohou simulovat. Ukázky a praktický příklad. Aplikace textury, úprava parametrů včetně animace. K čemu slouží pluginy.* Animace. Informace o klíčových a dopočítávaných snímcích. Určení délky časové osy a vykreslovaného úseku filmu. Automatické a ruční vytváření klíčových snímků. Přesouvání a mazání snímků. Přehrávání animace a rendering. Volba a nastavení exportních formátů animace včetně problematiky standardizovaných výstupů.* Práce s kamerou. Typy a použití kamer. Jejich umístění do scény z pohledu ve kterém se právě nacházíme a manuálně. Zacílení, animace a sledování pohyblivých cílů (Path Constraint). Úprava parametrů kamer.* Exportní formáty 3ds Max sloužící pro konverzi do jiných grafických systémů (formáty 3DS, IGES a další).* Práce na závěrečném projektu první etapy výuky tohoto předmětu (ukončeno zápočtem). Obyčejně je zadán animovaný průlet nad otexturovaným modelem zcela dle vlastního návrhu s využitím znalosti probraného učiva.

Získané způsobilosti

Cílem je poznat možnosti 3D grafického softwaru.

Literatura

Steed, P. Animace postav 3DS MAX a charakter studio. Computer Press, praha, 2004. Loose, D. 3DS MAX 4 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2002. Riddel, D. Maya 5 Názorný průvodce. Computer Press, Praha, 2003. Boardman, T. 3DS MAX 5 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2003. Kenned, S. 3DS MAX 6 ? velká kniha, animace a vizuální efekty. Computer Press, Praha, 2004. Kříž, J. 3DS MAX 6 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2004.

Požadavky

Počet pokusů pro udělení zápočtu:2Vypracování 3D scény během praktické zkoušky podle zadaných parametrů. Například jednoduchý architektonický komplex s amorfními objekty, částicovými systémy, světly, kamerou a jednoduchou animací včetně renderingu.

Garant

Mgr. et MgA. Pavel Trnka