Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět DDD grafika 2 (KVKTT / PGDD2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / PGDD2 - DDD grafika 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

* Nástin plánu výuky a závěrečného projektu tohoto semestru. Přepokládá se, že student si osvojil veškerou problematiku minulých lekcí, takže může už od počátku pracovat i samostatně. Pedagog během každého setkání probere novou látku ve svižnějším tempu a ve zbývajícím čase konzultuje projekty jednotlivých studentů, proto je zde kladen větší důraz na samostudium a práci i mimo čas výuky. Na rozdíl od předchozího semestru je při hodnocení dáván větší důraz na umělecké kvality závěrečných děl studentů.* Ukázky animovaných filmů, které byly vyrobeny ve 3d softwaru. Popis atributů procesu výroby takového filmu (týmová práce, odbornost na určité součásti, technické nároky na vykreslení ? renderfarma atd.). Co vzniku filmu předchází. Ukázky sujetu, námětu, storyboardu, technického, snímkového scénáře. Oblast výroby zvuku ? dialogů, ruchů a hudebního podkreslení. Zadání zpracování vlastního scénáře pro kratičkou animovanou sekvenci s určitým dějovým rozuzlením.* Kinematika. Tvorba kostry. Aplikování řešitelů kinematiky. Dopředná a inverzní kinematika. Rozdíly mezi závislostí a nezávislostí na historii. Přidání prázdných objektů coby ovladačů důležitých uzlů kostry.* Konzultace námětů. Způsoby dramatizace děje a vypoentování příběhu. Zhodnocení návrhů hrdinů studentských sekvencí.* Modelování figury. Aplikace modifikátoru Skin a přidání kostry. Úprava obálek vlivu tak, aby se model správně hýbal. Využití Track View pro přesnější úpravu pohybů a jejich případné zacyklení. Specialita: Wire Parameters pro dědění pohybu mezi objekty.* Morfing mimiky obličeje figury. Animace pohybů synchronizovaná se zvukovou stopou v Track View.* Animování pohybu strojů. Použití IK HD pro složité pohyby strojů. Zajištění předávání objektů mezi stroji pomocí Link Constraint. Simulace měkkých či pružných objektů pomocí deformačních nástrojů a modifikátorů. Tříštění objektů na kusy pomocí Bomb atd.* Konzultace nakreslených storyboardů. Přípravná fáze animace tvorbou jednotlivých součástí.* Character Studio ? využití Bipeda. Problematika komplexních pohybů, motion capture, import do 3ds Max. Animování pomocí stop. Svázání Bipeda s modelem člověka pomocí modifikátoru Physique. Ovládání a nastavení parametrů.* Modifiátor Hair and Fur. Tvorba vlasů a chlupů pro různé účely.* Konzultace modelů pro závěrečný projekt. Rady s konkrétními problémy.* Reactor ? k čemu slouží a jak se ovládá. Různé typy reaktorů. Simulace fyzikálních procesů. Nastavení parametrů sloužících k propočtu přirozeného chování předmětů v interakcích. Zjednodušení interagujícího tvaru pro zefektivnění práce.* Pokročilé texturování pomocí pluginu Unwrap UWV v kombinace s malbou ve Photoshopu pomocí tabletu. Techniky montáže fotografie do podoby textury v témže programu. Import hotové textury, adjustace nepřesností. A materiálová vylepšení: reflexe, refrakce, bump, difuse apod. Využití alfa kanálu. Využití procedurálních materiálů.* Pokročilé formy renderingu. Rozdíly mezi scanline a mental ray. Funkce Global Illumination a Caustic. Vliv nastavení na konečnou kvalitu a rychlost vykreslování scény. Nastavení počítání GI také u světel.* Efekty ve 3ds max. Mlha, oheň, kouř, exploze, volemetrické světlo, jiné světelné a optické efekty (např. hloubka ostrosti). Využití particle systémů v této souvislosti, dále také deflektory a síly.* Konzultace animačních procesů studentů. Doporučení pro rendering.* Video post ? mini-střižna ve 3ds Max. Mixování vyrenderovaných scén. Klíčování přes alfa kanál, střih mezi kamerami v animaci.* Konfigurace 3ds Max pro snadnější práci. Individuální nastavení zkratek, menu a dalších utilit. Změny v posledních verzích a různá doporučení ke koupi softwaru pro zájemce.* Renderování studentských prací. Závěrečné zhodnocení.

Získané způsobilosti

Cílem je ovládnout hlavní nástroje 3D softwaru a načrtnout možnosti pokročilých funkcí.

Literatura

Steed, P. Animace postav 3DS MAX a charakter studio. Computer Press, praha, 2004. Loose, D. 3DS MAX 4 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2002. Riddel, D. Maya 5 Názorný průvodce. Computer Press, Praha, 2003. Boardman, T. 3DS MAX 5 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2003. Kenned, S. 3DS MAX 6 ? velká kniha, animace a vizuální efekty. Computer Press, Praha, 2004. Kříž, J. 3DS MAX 6 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2004.

Požadavky

Počet pokusů pro udělení zápočtu:2zápočet: - odevzdání zadaných úkolů v digitální formě - portfolio. zkouška: -prezentace a obhajoba.

Garant

Mgr. et MgA. Pavel Trnka