Předmět Úvod do teorie vyuč. VV a galerijní anim (KVKTT / PGTGA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / PGTGA - Úvod do teorie vyuč. VV a galerijní anim, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Seznámení s literaturou, výběr titulů2. Kompetence galerijního pedagoga3. Odbornost a specifika galerijní pedagogiky ukotvená v odborných pojmech4. Srovnávací studie soudobých a historických textů galerijní pedagogiky5. Charakter textů galerijní pedagogiky a výtvarné kritiky6. Tvorba vizuálního zobrazení7. Euro - Americké strategie vnímání zobrazení, vizuální teorie8. Analýza, interpretace, soud9. Interpretace verbální a výtvarná, reinterpretace10. Postmoderna versus moderna11. Galerie, muzeum, památková péče ? práce s originálem12. Socializace umění, komentovaná prohlídka, edukační program13. Ideál a praxe mimoškolního vzdělávání14. Vizuální gramotnost
Získané způsobilosti
Zakládání a rozvíjení funkčního slovníku galerijního pedagoga; obeznámení s historií a současností galerijní edukace v České republice, dále v Evropě a USA; přehled vizuálních teorií
Literatura
Horáček, Radek a kolektiv. Aktuální otázky zprostředkování umění. Brno, 2007. ISBN 978-80-210-4371-8.Ferencová, Yvona. Apozice obrazu. Vyd. 1. Brno, 2009. ISBN 978-80-86669-12-0.Brabcová, Alexandra. Brána muzea otevřená. Náchod, 2003. ISBN 80-86213-28-5.Šobáňová, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Praha, 1998. ISBN 80-7204-084-7.Liessmann, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti. Vyd. 1. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.Maňák Josef. Cesty pedagogického výzkumu. Brno, 2004. ISBN 80-7315-078-6.Kolektiv autorů. Digitální věk a smysl výchovy. Brno, 2004. Šobáňová, Petra. Fundraising. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-750-2.Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Slavík, Jan. Informace, databáze a výtvarná výchova. 1. vyd. Praha, 1991. ISBN 80-7066-502-5 .Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum. 2., aktualiz. vyd. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.Švaříček, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.Kesner, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha, 2005. ISBN 80-247-1104-4 .Kolektiv autorů. Média a obraznost. Praha, 2000. Šobáňová, Petra. Muzejní edukace. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3003-4.Šobáňová, Petra a kolektiv. Muzejní pedagogika dnes. Olomouc, 2008. ISBN 978-80-244-1993.Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7203-252-6 .Kolektiv autorů. Péče o obraznost. Praha, 2006. ISBN 978-80-904268-0-1.Hodge, Susie. Proč je to umění. Praha, 2014. ISBN 978-80-7391-876-7.Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy. Vyd. 1. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.Šobáňová, Petra. Projektové řízení. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-749-6.Hendl, Jan. Přehled statistických metod. 4. rozš. vyd. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.Babyrádová, Hana. Rituál, umění a výchova. 1. vyd. Brno, 2002. ISBN 80-210-3029-1.kolektiv autorů. Škola muzejní pedagogiky 1-7. Olomouc, 2007. Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Vyd. 1. Praha, 2004. ISBN 80-7290-130-3.Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. Praha, 2001. ISBN 80-7290-066-8.Maňák, Josef. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
Požadavky
75% účast na výuceZápočet, písemná reflexe kritického čtení odborné literatury.Počet pokusů pro udělení zápočtu: 2
Garant
Mgr. et Mgr. Klára Zářecká, Ph.D.