Předmět DDD grafika 2 (KVKTT / PNDG2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / PNDG2 - DDD grafika 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
? Nástin plánu výuky a závěrečného projektu tohoto semestru. Přepokládá se, že student si osvojil veškerou problematiku minulých lekcí, takže může už od počátku pracovat i samostatně. Pedagog během každého setkání probere novou látku ve svižnějším tempu a ve zbývajícím čase konzultuje projekty jednotlivých studentů, proto je zde kladen větší důraz na samostudium a práci i mimo čas výuky. Na rozdíl od předchozího semestru je při hodnocení dáván větší důraz na umělecké kvality závěrečných děl studentů.? Ukázky animovaných filmů, které byly vyrobeny ve 3d softwaru. Popis atributů procesu výroby takového filmu (týmová práce, odbornost na určité součásti, technické nároky na vykreslení ? renderfarma atd.). Co vzniku filmu předchází. Ukázky sujetu, námětu, storyboardu, technického, snímkového scénáře. Oblast výroby zvuku ? dialogů, ruchů a hudebního podkreslení. Zadání zpracování vlastního scénáře pro kratičkou animovanou sekvenci s určitým dějovým rozuzlením.? Kinematika. Tvorba kostry. Aplikování řešitelů kinematiky. Dopředná a inverzní kinematika. Rozdíly mezi závislostí a nezávislostí na historii. Přidání prázdných objektů coby ovladačů důležitých uzlů kostry.? Konzultace námětů. Způsoby dramatizace děje a vypoentování příběhu. Zhodnocení návrhů hrdinů studentských sekvencí.? Modelování figury. Aplikace modifikátoru Skin a přidání kostry. Úprava obálek vlivu tak, aby se model správně hýbal. Využití Track View pro přesnější úpravu pohybů a jejich případné zacyklení. Specialita: Wire Parameters pro dědění pohybu mezi objekty.? Morfing mimiky obličeje figury. Animace pohybů synchronizovaná se zvukovou stopou v Track View.? Animování pohybu strojů. Použití IK HD pro složité pohyby strojů. Zajištění předávání objektů mezi stroji pomocí Link Constraint. Simulace měkkých či pružných objektů pomocí deformačních nástrojů a modifikátorů. Tříštění objektů na kusy pomocí Bomb atd.? Konzultace nakreslených storyboardů. Přípravná fáze animace tvorbou jednotlivých součástí.? Character Studio ? využití Bipeda. Problematika komplexních pohybů, motion capture, import do 3ds Max. Animování pomocí stop. Svázání Bipeda s modelem člověka pomocí modifikátoru Physique. Ovládání a nastavení parametrů.? Modifiátor Hair and Fur. Tvorba vlasů a chlupů pro různé účely.? Konzultace modelů pro závěrečný projekt. Rady s konkrétními problémy.? Reactor ? k čemu slouží a jak se ovládá. Různé typy reaktorů. Simulace fyzikálních procesů. Nastavení parametrů sloužících k propočtu přirozeného chování předmětů v interakcích. Zjednodušení interagujícího tvaru pro zefektivnění práce.? Pokročilé texturování pomocí pluginu Unwrap UWV v kombinace s malbou ve Photoshopu pomocí tabletu. Techniky montáže fotografie do podoby textury v témže programu. Import hotové textury, adjustace nepřesností. A materiálová vylepšení: reflexe, refrakce, bump, difuse apod. Využití alfa kanálu. Využití procedurálních materiálů.? Pokročilé formy renderingu. Rozdíly mezi scanline a mental ray. Funkce Global Illumination a Caustic. Vliv nastavení na konečnou kvalitu a rychlost vykreslování scény. Nastavení počítání GI také u světel.? Efekty ve 3ds max. Mlha, oheň, kouř, exploze, volemetrické světlo, jiné světelné a optické efekty (např. hloubka ostrosti). Využití particle systémů v této souvislosti, dále také deflektory a síly.? Konzultace animačních procesů studentů. Doporučení pro rendering.? Video post ? mini-střižna ve 3ds Max. Mixování vyrenderovaných scén. Klíčování přes alfa kanál, střih mezi kamerami v animaci.? Konfigurace 3ds Max pro snadnější práci. Individuální nastavení zkratek, menu a dalších utilit. Změny v posledních verzích a různá doporučení ke koupi softwaru pro zájemce.? Renderování studentských prací. Závěrečné zhodnocení.
Získané způsobilosti
Cílem je ovládnout hlavní nástroje 3D softwaru a načrtnout možnosti pokročilých funkcí.
Literatura
Steed, P. Animace postav 3DS MAX a charakter studio. Computer Press, praha, 2004. Loose, D. 3DS MAX 4 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2002. Riddel, D. Maya 5 Názorný průvodce. Computer Press, Praha, 2003. Boardman, T. 3DS MAX 5 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2003. Kenned, S. 3DS MAX 6 ? velká kniha, animace a vizuální efekty. Computer Press, Praha, 2004. Kříž, J. 3DS MAX 6 Uživatelská příručka. Computer Press, Praha, 2004.
Požadavky
Počet pokusů pro udělení zápočtu:2zápočet: - odevzdání zadaných úkolů v digitální formě - portfolio. zkouška: -prezentace a obhajoba.
Garant
Mgr. et MgA. Pavel Trnka