Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér - prostorová tvorba 2 (KVKTT / PNPT2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / PNPT2 - Ateliér - prostorová tvorba 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studium soudobých tendencí ve vizuálním umění s důrazem na video-umění, animovanou tvorbu, experimentální film a multimediální tvorbu.Zformulováni vlastní koncepce ?vyprávění?.V rámci stanoveného kontextu návrh konkrétního námětu, kterému se v rámci ateliéru bude studentka/student věnovat.Výzkum a sběr podkladů.Vypracování různých variant scénářů.Uřčení technologie zpracování /film, video, animace, instalace, fotografie/foto-sekvence, objekt, obraz,?/Výběr finálního konceptu.Praktické realizace.Pravidelné konzultace rozpracovanosti ? individuální i kolektivní /každé 2 až 3 týdny/.Ústní a písemná obhajoba závěrečné práce.

Získané způsobilosti

Seminář je zaměřen na pochopení principů umělecké tvorby v kontextu současného výtvarného umění. Cílem je obeznámení se s tvorbou reflektující zejména video umění a jeho krajní polohy a tvorbou, která vzniká přesahy různých uměleckých /i neuměleckých/ oblastí, respektive postupů. Studenti jsou skrze vlastní výzkum a diskuse o různých formách vyprávění a jejich vztahu k sdělovanému obsahu vedeni k definování vlastního tématu a způsobu jeho řešení. Práce na projektu je provázena individuálními konzultacemi s pedagogem a veřejnými konfrontacemi v rámci ateliéru. Řešením konkrétních projektů by měli studenti prohloubit jak technické dovednosti v rámci různých médií, tak schopnost formulovat problém a tvořivým způsobem vypracovat a aplikovat metodu k jeho řešení. Těžiště je na rozvíjení reflexe vlastního postavení vůči světu skrz individuální tvůrčí procesy a taky na praktickém zvládnutí i technologicky složitějších úkolů. Cílem je uvědomění si vlastních možností a jejich praktické aplikace.

Literatura

Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7203-252-6 .Petříček, Miroslav. Myšlení obrazem. Vyd. 1. Praha, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5.Barthes, Roland. Světlá komora. Bratislava, 1994. ISBN 80-7115-081-9.Oliver Grau. Virtual Art. MIT Press, 2003. ISBN 0-262-07241-6.BOURRIAUD Nicolas. Postprodukce. Tranzit Praha, 2004. Francois Jost. Realita/Fikce ? říše klamu. Akademie múzických umění v Praze, 2006. ISBN 80-7331-056-2.Laura Hoptman a kolektiv. The Art of Tomorrow, DISNATZ. 2010. ISBN 978-3-89955-406-9.vystavěn Gill Perry a Paul Wood. Themes in Contemporary Art. Yale Universiy Press, 2004. ISBN 0-300-10297-6.Petříček, Miroslav. Znaky každodennosti, čili, Krátké řeči téměř o ničem. Praha, 1993.

Požadavky

Počet pokusů pro udělení zápočtu: 2 pokusy.Ústní a písemná obhajoba závěrečné práce.

Garant

MgA. Pavla Sceranková, Ph.D.