Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výtvarná výchova s didaktikou (KVKTT / VVZS1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVKTT / VVZS1 - Výtvarná výchova s didaktikou, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Dějiny umění1. Románské umění v českých zemích2. Gotická architektura ve Francii a v českých zemích3. České gotické malířství a sochařství4. Renesanční sloh. Renesanční architektura v Čechách a na Moravě5. Významné osobnosti renesančního sochařství v Itálii ( Donatelo, Michelangelo, Verrocio )6. Přínos významných osobností italské renesance ( Masaccio, Botticelli, Michelangelo,Leonardo, Raffael )7. Benátské malířství ( G.Bellini, Giorgione, Tizian, Veronese, Tintoretto )8. České barokní umění9. Barokní malířství v Belgii a Holandsku ( Rubens, Rembrandt, Vermeer, Hals )10. Česká krajinomalba 19. století11. Impresionismus a jeho odraz v českém výtvarném umění12. Zakladatelé moderního umění (postimpresionismus)13. Evropská secese14. Významné směry a osobnosti figurativního umění 1. třetiny 20.století15. Vznik nefigurativního malířství, jeho významní přestavitelé ve 20. století16. Zakladatelé českého moderního umění ( Kubišta, Filla, Čapek, Špála, Zrzavý, Kupka,Gutfreund )17. Surrealismus a jeho odraz v českém výtvarném umění18. Významné tendence v umění 2. poloviny 20. Století - současnostDidaktika VV1. Vývoj dětského výtvarného projevu a možnosti jeho ovlivňování, znaky dětského výtvarného projevukrizové jevy, jejich příčiny, jak jim předcházet2. Výtvarné typy žáků, jejich praktické uplatnění ve výtvarně výchovném procesu3. Hodnocení dětského výtvarného projevu, hodnotící kritéria, otázky klasifikace4. Cíle, smysl a pojetí současné výtvarné výchovy, priority výtvarné výchovy.6. Charakteristika koncepčních proudů a tendencí v současné výtvarné výchově, osobní pojetí výuky.7. Příprava a realizace hodin VV, inspirační zdroje, vztah k ostatním vyuč. předmětům8. Práce s námětem, motivace , druhy motivací9. Volba vyjadřovacích prostředků ? problematika kresby, grafiky, malby, prostorové a objektové tvorby(soudobé postupy ve výtvarné výchově, techniky, materiály, názvosloví, inspirace ve výtvarné oblasti)10. Výtvarné řady a projekty, klady, úskalí,11. Reakce na současné trendy ve výtvarném umění v hodinách VV, Možnosti využití uměleckého díla vhodinách VV, metody a formy práce s uměleckým dílem12. Vnímání uměleckého díla, podstata a průběh estetického vnímání13. Esteticko-výchovná funkce výtvarné výchovy, problematika kýče, kultivace vkusu, formování vkusového soudu