Předmět Dramatická výchova 2 - projektování (ÚPPE / KMDR2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚPPE / KMDR2 - Dramatická výchova 2 - projektování, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. - 2. Význam dramatické výchovy3. - 5. Metody a techniky DV6. Výukové metody a jejich uplatnění v praxi škol7. Projekt a projektová metoda, realizace projektů s prvky DV (metoda hra v roli, hra v situaci).8. Přednosti a úskalí projektu, třífázový model učení9. Myšlenková mapa a její uplatnění v projektech, diskuse a brainstorming.10. - 11. Jak se tvoří projekt. Mikrovýstupy vlastních projektů studentů, diskuse k projektovémetodě v předškolním vzdělávání.11. ? 13. Hodnocení projektu a ukázky projektů k edukativním problémům (ukázky videoprojektů kedukativním problémům).
Získané způsobilosti
Hledání souvislostí a spojování částí v celek-projekt jednotící myšlenkou. Příprava a realizace projektu z dramatické výchovy- mikrovýstup. Uplatnění DV jako principu a metody v realizaci mikrovýstupů pedagogického působení.Rozvíjet myšlení v souvislostech, učit integrovat činnosti do tematických celků, projektů na základě prožitkového a kooperativního učení. Orientovat se v problematice cílů, obsahu, podmínek a prostředků dramatické výchovy a předškolní edukace. Proniknout do podstaty plánování a projektování předškolního zdělávání a realizace edukačního procesu. Utvrdit si základní představu o dramatické výchově jako disciplíně související s ostatními obory ? pedagogika, speciální pedagogika, psychologie, estetická výchova apod. a seznámit se s jejím využitím v projektování. Zdůvodnit podstatou projektové metody jako předpokladu k tvorbě integrovaných tematických celků, bloků, projektů, třídních vzdělávacích programů (v souvislosti s RVP PV a ŠVP v MŠ) Orientovat se v různorodosti terminologie z pohledu pojetí a podstaty pojmů - projekt, projektová metoda, integrované bloky, tematické celky apod.Zdůvodnit význam projektové metody (přednosti a úskalí projektu, projektové metody) Zvládnout tvorbu vlastního projektu s metodami a technikami dramatické výchovy.
Požadavky
Vypracování seminární práce v podobě vlastního projektu s prvky dramatické výchovy na 5 stran podle doporučené struktury. Studentky musí čerpat minimálně ze tří odborných zdrojů. Zdrojem může být vlastní zkušenost s dramatickou výchovou ? studium, seminář apod.
Garant
PaedDr. Vladimíra Hornáčková, Ph.D.