Předmět Projektová praxe (ÚPPE / KMPRJ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚPPE / KMPRJ - Projektová praxe, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Projektová praxe bude v jedné MŠ podle výběru studentky za účelem realizace vlastního projektu a získání zkušeností z projektování.1. Náslech a seznámení s dětmi, podmínkami a TVP.2. Konzultace připraveného projektu z DV.3. Realizace projektu a tematických celků (formou mikrovýstupů4. Účast na aktivitách v souvislosti s projektem (spolupráce s rodinou, sezřizovatelem, návtěva 1.třídy ZŠ, realizace prvků alternativních koncepcí apod.)5. Hodnocení projektu a reflexe vlastních zkušeností.
Získané způsobilosti
Cílem projektové praxe je získání zkušeností a nových dovedností z projektování a tvorby integrovaných bloků, tematických celků a projektů v oblasti práce s předškolními dětmi v mateřských školách a proniknout do tvorby TVP.?Povinností studenta je vést sešit praxe - PD (záznam a přípravy projektu, rozbory, reflexe pro-jektu s videoukázkami) a účastnit se všech akcí školy v daném týdnu.?Studenti budou seznámeni s pravidly praxe při prvním náslechu v MŠ, dále s administrativou, dokumentací a organizací MŠ. ?Seznámit se s charakterem mateřské školy. Student je povinen absolvovat 1 den náslechy a další dny realizovat samostatně vlastní projekt nebo jeho část po dohodě s učitelkou MŠ ve třídě.
Požadavky
Zápočet bude udělen po předložení pedagogického deníku dokumentujícího plánování projektu a videonahrávky z vybraných situací realizace projektu s rozborem reflexí a sebereflexí ve smyslu např. samostatného řešení problémové situace dětmi, uspořádání podnětů pro kooperativní učení dětí v projektu apod.:1. Příprava na projekt, záměr, plánování, příprava na tvorbu TVP.2. Realizace projektu a tematických celků (formou mikrovýstupů, vznik videonahrávek).3. Podnětné prostředí pro tvořivou edukaci dětí v souvislosti s projektem (spolupráce s rodinou, asistence, prvky alternativních koncepcí, tvorba TVP apod..)4. Reflexe videonahrávky a hodnocení celého projektu, hodnocení vlastních zkušeností z realizace projektu, potvrzení mateřské školy o vykonání praxe.Záznam z náslechu (1.den) a příprava na projekt.2. Realizace projektu a tematických celků (formou mikrovýstupů)3. xNáměty dalších aktivit proběhnou v souvislosti s projektem (spolupráce s rodinou, asistence, prvky alternativních koncepcí apod.)4. Hodnocení projektu, reflexe vlastních zkušeností z realizace projektu, potvrzení mateřské školy o vykonání praxe.
Garant
PaedDr. Vladimíra Hornáčková, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Vladimíra Hornáčková, Ph.D.