Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rozvoj gramotnosti a prevence poruch uče (ÚPPE / KNRGP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚPPE / KNRGP - Rozvoj gramotnosti a prevence poruch uče, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Gramotnost. Funkční a čtenářská gramotnost. Faktory ovlivňující rozvoj gramotnosti.2. Příprava na výuku psaní, rozvoj hrubé a jemné motoriky a rozvoj grafomotoriky v předškolním věku.3. Metodická řada jednotlivých cviků. Psaní prvků písmen v předslabikářovém období. Základní pomůcky a materiály pro výuku psaní4. Hygienické návyky ve výuce psaní, druhy úchopů. Nápravné metody ve psaní.5. Předslabikářové období ve čtení. Rozvoj zrakové a sluchové percepce, P-L orientace a prostorové orientace.6-7. Alternativní metody výuky čtení a psaní, genetická metoda, globální metoda, metoda splývavého čtení.8. SPU - úvod(definice, etiologie, diagnostika a základní pojmy).9. Dyslexie, symptomy, reedukace10. Dysgrafie, symptomy, reedukace.11. Dysortografie,symptomy, reedukace.12. Dyskalkulie, symptomy, reedukace13. Obecné zásady. Možnosti prevence. Pomůcky pro děti s SPU

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je seznámení studentů s jednotlivými metodami čtení a psaní, především rozvojem hrubé a jemné motoriky - program dr. Jucovičové, Bednářové, hygienickými návyky při psaní a rozvojem percepcí. Studenti se seznámí se základními pojmy specifických poruch učení a naučí se, jak provádět reedukaci. Studenti naváží na poznatky z pedagogických praxí.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, plnění průběžných úkolů. Hospitace ve dvou hodinách českého jazyka v 1. třídě se sledováním zvláštností dětí se záznamem způsobu výuky čtení a psaní a následnou reflexí. Součástí je vlastní návrh použití nápravných metod či reedukačních prvků. Písemné zodpovězení kontrolních otázek k dané problematice. K udělení zápočtu jsou možné tři pokusy.

Garant

Mgr. Iva Košek Bartošová, Ph.D.