Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Reedukace SPU (ÚPPE / KZREM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚPPE / KZREM - Reedukace SPU, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. ? 2. SPU ? úvod (definice, etiologie, diagnostika a základní pojmy). Možnosti reedukace - obecné zásady jednotlivých poruch učení.3. ? 4. Dyslexie - navázat na získané vědomosti z výuky i praxí. Reedukční metody dyslexie (rozvoj zrakové a sluchové percepce, P-L orientace a prostorové orientace - propojení s praxí a prací s programem na PC).5. ? 6. Dysortografie, dysgrafie - navázat na získané vědomosti z výuky i praxí (definice, etiologie, diagnostika a základní pojmy) a reedukační metody. Hygienické návyky při psaní a kreslení, druhy úchopů. Rozvoj hrubé a jemné motoriky. Nápravné metody ve psaní.(ukázka materilálů k metodě Dobrého startu, metoda Y. Heyrovské)7. Dyskalkulie - navázat za získané vědomosti z výuky a praxí. Reedukační metody nápravy.8. Seznámit se s programem B. Sindelarové - Deficity dílčích funkcí (diagnostika a způsob reedukace) - ukázka a vyzkoušení si práce s nápravným programem. Umět provést test Předcházíme poruchám učení a Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky.9. ? 10. Obecné zásady. Práce s nápravnými programy na CD ROM a na interaktivní tabuli. Možnosti prevence. Pomůcky pro děti s SPU.11. - 12. Prezentace seminárních prací ? 4 hodiny (reedukace s dětmi s SPU, seznámení s žákem s deficitem oslabených dílčích funkcí z průběžné ped. praxe).

Získané způsobilosti

Vybavit studenty v modulu speciální pedagogiky hlouběji praktickými dovednostmi v oblasti reedukačních metod a speciální péče o děti s SPU.

Požadavky

Aktivní účast, průběžné plnění zadaných úkolů, zpracování seminární práce podle zadání (hospitace a práce s žákem se SPU, pozorovatí žáka v rámci průběžné ped. praxe a vypracovat přípravu s indiv. prací pro daného žáka -podrobné instrukce na semináři) a úspěšné zodpovězení otázek v e-learninkovém kurzu. K udělení zápočtu jsou tři možnosti.

Garant

Mgr. Iva Košek Bartošová, Ph.D.