Předmět Surdopedie, oftalmopedie (ÚPPE / KZSUM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚPPE / KZSUM - Surdopedie, oftalmopedie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Surdopedie jako vědní obor2. Anatomie sluchového orgánu, diagnostika sluchové vady, kompenzační pomůcky3. Systém výchovy a vzdělávání dětí se sluchovým postižením v ČR a v zahraničí4. Vliv sluchového postižení na vývoj osobnosti dítěte5. Dítě se sluchovým postižením na základní škole6. Organizace pro osoby se ZP7. Tyflopedie jako vědní obor8. Anatomie oka, diagnostika a terapie zrakových vad, speciální pomůcky9. Systém výchovy a vzdělávání dětí se zrakovým postižením v ČR10. Dítě se zrakovým postižením na základní škole11. Organizace pro osoby se ZP12. Dítě s hluchoslepotou
Získané způsobilosti
Seznámit studenty se základy oborů surdopedie a tyflopedie a vytvořit tak předpoklady pro integraci dětí se sluchovým, zrakovým postižením a duálním postižením do hlavního vzdělávacího proudu. Poskytnout přehled o realizaci ucelené rehabilitace a legislativě v této oblasti.
Literatura
Ludíková Libuše. Edukace hluchoslepého dítěte raného věku. Olomouc, 2001. ISBN 80-244-0250-5.FRPSP. Kochleární implantáty : rady a zkušenosti. Praha, 2009. ISBN 978-80-86792-23-1.Lea Květoňová-Švecová. Oftalmopedie. Brno, 2000. ISBN 80-85931-84-2.Škutová Daniela. Sexuální výchova v tyflopedii předškolního a mladšího školního věku. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1551-8.Růžičková, Kamila, Vítová, Jitka. Vybrané kapitoly z tyflopedie a surdopedie nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové, 2014. ISBN 978-80-7435-424-3.
Požadavky
Podmínky pro získání zápočtu:- Student zpracuje reflexi knihy s tématikou korespondující s obsahem předmětu v rozsahu 2-4 stran A4.- Práce bude zformátována podle platné normy UHK, jinak nebude hodnocena,- Práci student vloží do daného kurzu v moodlu do 30. 6. daného semestru.- Student má tři pokusy na odevzdání práce.- aktivní účast a plnění úkolů na seminářích - písemný zápočtový test (viz okruhy v moodlu a autotesty) (úspěšnost 80%)- student má 3 pokusy na absolvování testu
Garant
Mgr. Jitka Vítová, Ph.D.