Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramatická výchova 2 - projektování (ÚPPE / PMDR2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚPPE / PMDR2 - Dramatická výchova 2 - projektování, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 2. Význam dramatické výchovy3. - 5. Metody a techniky DV6. Výukové metody a jejich uplatnění v praxi škol7. Projekt a projektová metoda, realizace projektů s prvky DV (metoda hra v roli, hra v situaci).8. Přednosti a úskalí projektu, třífázový model učení9. Myšlenková mapa a její uplatnění v projektech, diskuse a brainstorming.10. - 11. Jak se tvoří projekt. Mikrovýstupy vlastních projektů studentů, diskuse k projektovémetodě v předškolním vzdělávání.11. ? 13. Hodnocení projektu a ukázky projektů k edukativním problémům (ukázky videoprojektů kedukativním problémům).

Získané způsobilosti

Hledání souvislostí a spojování částí v celek-projekt jednotící myšlenkou. Příprava a realizace projektu z dramatické výchovy- mikrovýstup. Uplatnění DV jako principu a metody v realizaci mikrovýstupů pedagogického působení.Rozvíjet myšlení v souvislostech, učit integrovat činnosti do tematických celků, projektů na základě prožitkového a kooperativního učení. Orientovat se v problematice cílů, obsahu, podmínek a prostředků dramatické výchovy a předškolní edukace. Proniknout do podstaty plánování a projektování předškolního zdělávání a realizace edukačního procesu. Utvrdit si základní představu o dramatické výchově jako disciplíně související s ostatními obory ? pedagogika, speciální pedagogika, psychologie, estetická výchova apod. a seznámit se s jejím využitím v projektování. Zdůvodnit podstatou projektové metody jako předpokladu k tvorbě integrovaných tematických celků, bloků, projektů, třídních vzdělávacích programů (v souvislosti s RVP PV a ŠVP v MŠ) Orientovat se v různorodosti terminologie z pohledu pojetí a podstaty pojmů - projekt, projektová metoda, integrované bloky, tematické celky apod.Zdůvodnit význam projektové metody (přednosti a úskalí projektu, projektové metody) Zvládnout tvorbu vlastního projektu s metodami a technikami dramatické výchovy.

Požadavky

Vypracování seminární práce v podobě vlastního projektu s prvky dramatické výchovy na 5 stran podle doporučené struktury. Studentky musí čerpat minimálně ze tří odborných zdrojů. Zdrojem může být vlastní zkušenost s dramatickou výchovou ? studium, seminář apod.

Garant

PaedDr. Vladimíra Hornáčková, Ph.D.