Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Školský management a evaluace (ÚPPE / PMSKS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚPPE / PMSKS - Školský management a evaluace, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní terminologie školského managementu a evaluace školy.2. Kontrola, smysl evaluace a autoevaluace MŠ. Legislativní rámec, vazba na RVP PV.3. Hospitace (cíle, druhy, funkce, fáze apod.) a videotrénink4. Klima třídy dětí, postoje dětí k MŠ5. Sebehodnocení a hodnocení učitele MŠ. Standard učitele.6. Sebehodnocení dětí, hodnocení MŠ rodiči a evaluace kurikula (ŠVP, TVP)7. Plánování evaluace - Cíle, oblasti, kritéria evaluace.8. Evaluační zpráva, plán zlepšení, metaevaluace.9. Peer Review, hodnocení zřizovatelem a hodnocení ČŠI.10. Řízení školy. Rozhodování, plánování, organizování, kontrolování11. Personální zajištění a vedení lidí. Adaptační proces.

Získané způsobilosti

Absolventky předmětu se budou orientovat v dokumentech souvisejících s řízením školy, řízením kvality a autoevaluací školy. Budou u nich rozvíjeny praktické dovednosti spojené s evaluací v MŠ (hospitace, videotrénink, sebehodnocení učitelky MŠ, hodnocení dětí, evaluace klima třídy). Budou vybaveny dovednostmi a znalostmi nutnými pro orientaci v řízení a v evaluaci školy, tj. znalostmi procesů evaluace školy, dále se naučí identifikovat potřeby školy, vybrat priority, formulovat cíle a kritéria jejich dosažení, budou umět zvolit vhodný evaluační nástroj. V kontextu evaluace MŠ se seznámí s hodnocením předškolního vzdělávání a s formami externího hodnocení: hodnocením ČŠI, zřizovatelem a Peer Review ? kolegiální hodnocení.

Literatura

Autoevaluace mateřské školy. Metodická příručka k vlastnímu hodnocení. Praha, 2008. ISBN 978-80-87000-22-9.STARÝ, K. SHÁNILOVÁ, I. Koordinátor autoevaluace. (studijní text pro prezenční formu vzdělávacího programu). Praha, 2009. ISBN 978-80-86956-57-2.VAŠŤATKOVÁ, J., MICHEK, S. Modely řízení kvality a škola. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2608-2.BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-717-8537-7.BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. Úvod do teorie a praxe školského managementu. 1. vyd. Praha, 1995. ISBN 80-7184-010-6.Bachmann, P., Vítek, A. Vybrané kapitoly z managementu nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové, 2014. ISBN 978-80-7435-425-0.PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1415-5.

Požadavky

Text je příliš dlouhý, plné znění naleznete v odkazu na další informace.

Garant

Ing. et Bc. Stanislav Michek, Ph.D.

Vyučující

Ing. et Bc. Stanislav Michek, Ph.D.