Předmět Nové trendy v didaktice Vv (ÚPPE / PNNTV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚPPE / PNNTV - Nové trendy v didaktice Vv, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní problematika výuky výtvarné výchovy.Obsahy ve VV.Námět a výtvarné vyjadřovací prostředky.Současné koncepční proudy v návaznosti na RVP a pedagogickou praxi.Tvořivost a klíčové kompetence dětí. Náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Myšlenkové mapy.Příprava tematického plánu.Zážitkové formy vyučování.Nová média ve výtvarné výchově.Vkus, nevkus, estetické soudy.
Získané způsobilosti
Seznámení posluchačů s významem esteticko-výchovných činností v předškolní výchově v propojení s dalšími aktivitami dle obsahu Rámcového vzdělávacího programu,převážně s novými tendencemi ve výuce výtvarné výchovy .Nová média a jejich vyžití ve výtvarné edukaci.
Literatura
CHOCHOLOVÁ,L.,ŠKALOUDOVÁ,B. ICT a současné umění ve výuce. Praha:NG, 2008. ISBN 978-80-7035-378-3.ROESELOVÁ, V. Proudy ve Vv. Praha: Sarah, 2000. ISBN 80- 902267- 3- 6.FICHNOVÁ,K.,SZOBIOVÁ,E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha:Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-323-9.CIKÁNOVÁ, K. Kreslete s námi. Praha -Aventinum, 1997. ISBN 80- 902267- 1- X.CIKÁNOVÁ, K. Malujte s námi. Praha -Aventinum, 1996. ISBN 80- 85277- 84- 0.ROESELOVÁ, V. Námět ve Vv. Praha: Sarah, 1995. CIKÁNOVÁ, K. Objevujte s námi tvar. Praha -Aventinum, 1995. ISBN 80- 7151- 732- 1.FIDLEROVÁ,L.,FIŠEROVÁ,M.,NOVOTNÁ,P. S lehoulinkou. Brno -MU, 2005. ISBN 80-210-3917-5.
Požadavky
1.Předled o artefiletických metodách - J. Slavík : Dívej se tvoř a povídej, Výtvarné čarování (písemná reflexe na literaturu)2.Tvorba výtvarné animace - nová média3.Tematické fotografie dle zadání 4.Práce s fotografií- úpravy ( jednoduché grafické programy)
Garant
Mgr. Magda Munzarová