Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Fylogeneze a systém nižších rostlin (KBI / PFSNR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBI / PFSNR - Fylogeneze a systém nižších rostlin, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

OSNOVA PŘEDNÁŠEK1. Úvod do předmětu.2. Základní třídění říší (nižší rostliny, houby a houbové organismy).3. Prokaryota (předjaderné) - Cyanophyta (sinice). Rhodophyta (ruduchy).4. Dinophyta (obrněnky). Cryptophyta (skrytěnky). Chloromonadophyta, Chromophyta.5. Euglenophyta (krásnoočka) ? systém a význam. Chlorophyta (zelené řasy) ? úvod.6. Chlorophyta (zelené řasy).7. Úvod do fylogeneze a taxonomie hub - Fungi.8. Myxomycota (hlenky), Chytridiomycota, Oomycota.9. Eumycota. Zygomycetes (houby spájivé).10.Endomycetes. Ascomycetes. Fungi imperfecti.11.Basidiomycetes (houby stopkovýtrusné) ? úvod.12.Basidiomycetes (houby stopkovýtrusné) ? pokračování.13.Lichenes (lišejníky) ? anatomie a morfologie stélky.14.Lichenes (lišejníky) ? systém, zástupci, význam.15.Vývoj nižších rostlin na Zemi.OSNOVA CVIČENÍ1. Úvod do laboratorního cvičení, typy stélek řas.2. Cyanophyta (sinice).3. Rhodophyta (ruduchy), Dinophyta (obrněnky).4. Cryptophyta, Chloromonadophyta.5. Chromophyta.6. Euglenophyta (krásnoočka), Chlorophyta (zelené řasy).7. Chlorophyta (zelené řasy).8. Fungi (houby) - Zygomycetes (houby spájivé).9. Endomycetes.10. Ascomycetes (houby vřeckovýtrusné).11. Ascomycetes (houby vřeckovýtrusné).12. Basidiomycetes (houby stopkovýtrusné).13. Lichenes (lišejníky).14. Lichenes (lišejníky).15. Zápočty.

Získané způsobilosti

Základním cílem předmětu je podat obraz o evoluci nižších rostlin a hub z aspektu příbuzenských vztahů základních taxonomických skupin a seznámit studenty s biologickými charakteristikami a s důrazem na jejich ekologický význam v přírodě a pro člověka. Tato vědní disciplína svým komplexním, integrujícím a syntetizujícím pohledem na nižší rostliny přispívá k chápání evoluce organismů. Je zdůrazněn mnohostranný význam nižších rostlin, hub a houbových organismů pro lidstvo a to jak z hlediska jejich užitkovosti, tak i z hlediska fytopatologie, dále z hlediska ochrany přírody. Zohledněn je i aspekt didaktický. Laboratorní cvičení z Fylogeneze a systému nižších rostlin jsou zaměřena na mikroskopická a makroskopická pozorování sinic, řas, hub a lišejníků. Pozornost je věnována nejen aspektům anatomickým a morfologickým, ale také ekologickým, fytopatologickým, ochranářským a didaktickým.

Požadavky

a) Během semestru dvě až tři kontrolní práce - 1.Algae-řasy, 2.Fungi-houby, 3.Lichenes-lišejníky (SŠ-75% úspěšnosti, ZŠ-70% úspěšnosti).b) Ústní zkoušce předchází zkouška praktická - 50 přírodnin.(Řasy, houby, lišejníky) dle makroskopického i mikroskopického pozorování (SŠ min. 75% úspěšnosti, ZŠ-min.70% úspěšnosti).

Garant

doc. RNDr. Zuzana Wagnerová, CSc.