Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Fylogeneze a systém stélkatých organizmů (KBI / PSYSO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBI / PSYSO - Fylogeneze a systém stélkatých organizmů, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vývojové vztahy hlavních skupin organizmů (impérií a říší); primární a sekundární endosymbióza; základní typy řasových stélek; rozmnožování řas; taxonomie, nomenklatura2. Cyanobacteria/Cyanophyta (sinice) a Cyanoprokaryota (Prochlorophyta)3. Řasy z říše Archaeplastida (Glaucophyta, Rhodophyta)4. Řasy z říše Archaeplastida (Chlorophyta, Charophyta)5. Řasy z říše Excavata a "Incertae sedis"6. Řasy z říše SAR (super skupina Stramenopila = Chromista: Synurophyceae, Dictyochophyceae, Chrysophyceae, Xanthophyceae)7. Řasy z říše SAR (super skupina Stramenopila = Chromista: Bacillariophyceae, Phaeophyceae; super skupina Alveolata: Dinophyta)8. Úvod do biologie houbových organismů, rozmnožování houbových organismů, jejich taxonomie a nomenklatura9. Houbové organismy z říše Amoebozoa10. Houbové organismy z říše SAR (super skupina Stramenopila a Rhizaria)11. Houby z říše Opisthoconta (Chytridiomycota, bývalá Zygomycota)12. Houby z říše Opisthoconta (Ascomycota)13. Houby z říše Opisthoconta (Basidiomycota)14. Lichenes

Získané způsobilosti

Základním cílem předmětu je seznámit studenty s význačnými stélkatými organizmy a objasnit jejich základní fylogenetické vztahy. Studenti získají přehled o anatomicko-morfologických, molekulárně systematických, taxonomických i ekologických charakteristikách stélkatých organizmů. Osvojen je i stručný přehled hospodářsky významných sinic, řas a houbových organizmů. V neposlední řadě je zohledněn i aspekt didaktický, fytopatologický a ochranářský.

Literatura

Lund, H. G., Lund, J. W. G. Freshwater algae. Their microscopic world Explorer. 1995. Vězda, A. et Liška, J. Katalog lišejníků ČR. 1999. Holec, J., Bielich, A., Beran, M. Přehled hub střední Evropy. 2012. Kalina, T. et Váňa, J. Sinice, řasy, houby, mechorosty a podobné organismy v současné biologii. 2005. Adl, S. M. et al. The Revised Classification of Eukaryotes. Journal of Eukaryotic Microbiology 59 (5): 429-493. 2012.

Požadavky

Podmínky k udělení zápočtu: aktivní účast ve cvičeních (min. 70 %), 2 průběžné testy (úspěšnost min. 70% u obou zvlášť, možnost 2 oprav), protokoly ze cvičení na vysokoškolské úrovni Podmínky k udělení zkoušky:2 testy (úspěšnost min. 70 % u obou zvlášť, možnost 2 oprav)

Garant

Mgr. Petra Pitelková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Pitelková, Ph.D.Mgr. Petra Pitelková, Ph.D.