Předmět Bezpečné prostředí ve školách (KCH / PBPSK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCH / PBPSK - Bezpečné prostředí ve školách, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do předmětu ? školství v proměnách času2. Specifika pedagogiky, učení a pojetí školy v antických dobách3. Specifika pedagogiky, učení a pojetí školy v židovsko ? křesťanské tradici I.4. Specifika pedagogiky, učení a pojetí školy v židovsko ? křesťanské tradici II.5. Středověké pojetí školství a jeho vliv na formování moderního pojetí pedagogiky6. Osvícenská doba a její vliv na formování současného pojetí pedagogiky a školství7. Moderní prvky vyučování ve 20. století: nové pojetí vztahu učitel a žák8. Patologické jevy ve školství 20. a 21. století v závislosti na konkrétních politických souvislostech daného regionu (země, státu)9. Bezpečné prostředí ve školách? Co vše si lze pod tím představit?10. Aktuální patologické jevy v evropském školství ? uvedení do problematiky11. Aktuální patologické jevy v českém školství: šikana, alkoholismus, narkomanie12. Důvody vzniku patologických jevů na školách: krize evropských hodnot?13. Cílové skupiny: skupiny mládeže nejvíce ohrožené patologickým chováním14. Důraz na prevenci na školách15. Možnosti moderního pojetí pedagogiky v boji proti patologickým jevů na školách
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je seznámit posluchače s reflexí historických i současných problémů spojených se školním prostředím. Během přednášek bude v krátkosti analyzována - komparativní metodou - situace ve školství v průběhu historie, od dob antiky až po současnost. Zároveň se soustředíme i na aktuální, převážně patologické jevy vyskytující se ve školství, a to v souvislosti s novými skutečnostmi, jež vycházejí ze společnosti ovlivněné globalizací a multikulturními prvky.
Garant
PaedDr. Karel Myška, Ph.D.