Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika a andragogika (KCH / PPEAN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCH / PPEAN - Pedagogika a andragogika, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Získané způsobilosti

Výuka disciplíny ?Pedagogika a andragogika? je koncipována jako úvodní kurz, ve kterém se studenti mají seznámit se základními pedagogickými pojmy, mají porozumět jejich vymezení, obsahu i struktuře a vnímat je současně v kontextu jejich historického vývoje. Výchova v širším a užším slova smyslu, její základní znaky a průběh výchovného procesu, formy a metody výchovy, výchovné cíle, taxonomie, funkce a struktura výchovných cílů, vztah prostředí a výchovy, její sociální podmíněnost, přehled výchovných koncepcí, vzdělávání a vzdělání, vztah výchovy a vzdělávání, vzdělávací systém, metodologie pedagogiky jako vědní disciplíny apod., tvoří nejen základní kostru charakterizované disciplíny, ale mají se stát nedílnou součástí profesionalizace studenta v podmínkách vysokoškolské přípravy. Ve výuce předmětu se nastavují podmínky pro nezbytný rozvoj pedagogického myšlení a předpokladů k řízení výchovného procesu, včetně vývoje osobnostní složky profesního jednání. Ve složce andragogika je koncipována jako úvodní kurz, jehož hlavním cílem je osvojení základů andragogiky v rozsahu nezbytném pro vybudování systému odborné terminologie, sloužící jako předpoklad pro vznik souboru dovedností potřebných pro úspěšnou organizaci vzdělávacích akcí, jejichž účastníky jsou také ?dospělí?. Je nedílnou součástí profesionalizace studenta v podmínkách vysokoškolské přípravy. Ve výuce předmětu se nastavují podmínky pro celistvější rozvoj osobnostní složky profesního jednání, zároveň se vytváří prostor k dotváření individuálních osobnostních vlastností studentů. Disciplína je pojata jako teoreticko ? dovednostním předmět. Je patrné úsilí o jednotu základních teoretických poznatků o světě vzdělávání dospělých a jejich bezprostřední aplikaci v dovednostním nácviku.

Požadavky

Jako podmínka započtení disciplíny je požadováno vypracování projektu vzdělávací akce pro dospělé na volně zvolené téma korespondující se zaměřením studia včetně PowerPointové či jiné podoby vizuální prezentace v rozsahu cca 10 stran formátu A4.

Garant

prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.

Vyučující

prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.