Předmět Psychologie sdělování fyzikál. poznatků (KFY / DPSFP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFY / DPSFP - Psychologie sdělování fyzikál. poznatků, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Psychologické teorie učení2. Řízení učebních činností3. Tvořivost a učení4. Chyby a učení5. Specifické pohledy na učení přírodovědným předmětům6. Žákovo pojetí učiva
Literatura
Linhart, Josef. Základy psychologie učení. Praha, 1982. Dewey, John. How We Think. New York, 1991. ISBN 0-87975-701-9.Linhart, Josef. Činnost a poznávání. 1. vyd. Praha, 1976. Kulič, Václav. Chyba a učení. Praha, 1971. Košč, Ladislav. Psychológia matematických schopností. Bratislava, 1972. Atkinson, R.L. a kol. Psychologie. 2001. Piaget, Jean. Psychologie inteligence. 1. vyd. Praha, 1970.
Požadavky
Zopakovat si základy pedagogické psychologie, aplikovat na proces výuky fyziky na základní a na střední škole. S pohledem na věkové zvláštnosti dětí na základní škole (nižším gymnáziu) a na škole střední umět vysvětlit změněnou metodiku výuky fyziky. Vrátit se ke Komenského Didaktice a porovnat myšlenky Komenského a dnešní postoj k výuce fyziky. Podívat se na práce Piageta o psychologii inteligence a zvážit postavení školské fyziky při výchově žáků k myšlení a při rozvoji rozumových dovedností.