Předmět Didaktika informatiky pro ZŠ 1 (KIN / PDIZ1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIN / PDIZ1 - Didaktika informatiky pro ZŠ 1, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Osnova přednášek:1. Rozhodování ve výuce; jak psát přípravu na vyučování2. Zvyšování motivace žáků3. Naladění žáků a efektivní předávání informací4. Stimulujeme obě poloviny mozku, modelujeme, co chceme vyjádřit5. Dáváme učivu smysl a ověřujeme si, zda mu žáci rozumějí6. Tvoříme testové otázky, sestavujeme didaktické testy7. Účinné procvičování se zpětnou vazbou, hodnocení žáků8. Rozšiřujeme myšlenkové dovednosti žáků9. Talentovaní žáci v hodinách IKT; Informatické soutěže a semináře10. Problémoví žáci; žáci se SVPU, smyslově a zdravotně postižení11. Interaktivní tabule a její použití ve výuce12. Hlasovací zařízení a jeho použití ve výuce13. Aktuální problémy ve vzděláváníOsnova cvičení:1. Úvod do DIDINSS12. Zpětná vazba v informatice3. Osobnost učitele informatiky4. Pedagogická komunikace5. Osobnost žáka6. Problémový žák7. Péče o talenty8. Mezipředmětové vztahy9. Problémové a projektové vyučování10. Použití interaktivní tabule11. Použití hlasovacího zařízení12. Další vzdělávání učitelů informatiky13. Aktuální téma
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou výuky informatiky na ZŠ. Cílem je studenty připravit na:- práci s problémovými a talentovanými žáky;- začleňování mezipředmětových témat do výuky;- využívání problémových a projektových metod ve výuce;- využívání modelrních didaktických technologií;- hodnocení žáků v informatice.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, zpracování všech zadaných úkolů a seminární práce, mikrovýstup na semináři.Zkouška má písemnou a ústí část.
Garant
PhDr. Michal Musílek, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Michal Musílek, Ph.D.