Předmět Tvorba didaktických programů 2 (KIN / PDPR2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIN / PDPR2 - Tvorba didaktických programů 2, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky1.Informační a komunikační technologie (ICT) ve vzdělávání. Optimální aplikace ICT ve výchovně vzdělávacím procesu na ZŠ.2. Učitel ZŠ a žák ZŠ jako uživatel ICT. ICT ve funkci podpory a řízení výuky a osvojovacího procesu žáka. ICT ve funkci pracovního nástroje učitele.3. Instruktivní a konstruktivní přístup k učení. Řízené učení - programované učení na ZŠ.4-14 Základy teorie a praxe programovaného učení ve vztahu k ICT.Cvičení1.-14. Utváření dovedností konstrukce výukových multimediálních programových aplikací pro žáky ZŠ s využitím předloh doc. Nikla.
Získané způsobilosti
PřednáškaPosluchači sdělí podstatné informace z Memoranda celoživotniho učeni jako motivační argument pro žáky.Vysvětlí odlišnosti instruktivniho a kostruktivního přístupu k učení a ty dokumentují na příkladuprogramovaného učení (spíše instruktivní přístup) a projektového dne (konstruktivní přístup).Vysvětlí na materiálech zápočtu postup projektování vzdělávacích cílů dle R. Magera.Vysvětlí na materiálech zápočtu projektování učebních úloh dle D. Tollingerové.Vysvětlí podstatu a význam zpětné vazby v učení ve vztahu k problematice chybného výkonu(V. Kulič)Vysvětlí rozdíly v programovacích prostředcích (klasické programovací jazyky, autorské jazyky, autorské systémy).Vysvětlí problematiku typů uučebních úloh v Authorware.Analyzují poslední inspekční zprávu o stavu vybavenosti a využívání ICT ve školách. --------------------------------------CvičeníPosluchači prakticky vytvoří v autorském systému, s využitím metod programování a předloh doc. Nikla, kvalitní výukové prezentace a didaktické testy procvičovacího typu pro žáky ZŠ.
Požadavky
Podmínky zápočtu: vypálit na CD-ROM + výtisky cílůVyprojektovat vzdělávací cíle (operacionalizace, kvalifikace, kvantifikace, kondicionalizace) a procvičovací testy pro 10 návazných výukových jednotek z konkrétní výukové discipliny:?10 vzdělávacích cílů pro domácí přípravu v tištěné podobě i v elektronické podobě - Word?10 vzdělávacích cílů pro domácí přípravu v elektronické podobě podle předlohy a6p?1 vzdělávací cíl pro souvislý výklad učiva v tištěné podobě (i v elektronické podobě) Word?10 procvičovacích testů v Authorware odpovídajících projektům vzdělávacích cílůprojekty obhájit.Podmínky zkouškyZnalost podstaty následujících okruhů:.memorandum celoživotniho učeni2. instruktivni X kostruktivní přístup k učení3. programované učení (spíše instruktivní přístup)4. projektový den (konstruktivní přístup)5. projektování vzdělávacích cílů (R. Mager)6. projektování učebních úloh (Tollingerová)7. zpětná vazba v učení (i problematika chybného výkonu) - Kulič8. programovací prostředky (klasické programovací jazyky, autorské jazyky, autorské systémy) 9. typy učebních úloh v Authorware10. analýza inspekční zprávy o stavu vybavenosti a využívání ICT ve školách.
Garant
doc. PaedDr. Jiří Nikl, CSc.