Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktické technologie pro přírod. obory (KIN / PDTPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIN / PDTPS - Didaktické technologie pro přírod. obory, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Motivační přednáška - cíle výukové discipliny, obsah interaktivních přednášek, podmínky zápočtu, význam přednášené problematiky pro praktickou činnost učitele přírod. oborů SŠ, diskuse.2.Učební cíle ve vztahu k procesu učení.Znaky dobrého učení. Diagnostikování procesu učení. Aktivní učení. Chyba v učení. Výchovně vzdělávací cíle a proces učení. RVP, ŠVP.3. Metody analýzy a projektování učebních cílů. Přepracování učebního cíle pro potřeby kvalitního řízení učebního procesu. Operacionalizace učebních cílů.4.Kvalifikace učebních cílů.5.Kvantifikace a kondicionalizace učebních cílů. Komplexní formulace učebního cíle.6.Metody konstrukce sekvence učebních cílů. Lineární, alternativní, inverzní Thomasova matice.7.Metody analýzy učiva v korelaci k analýze učebních cílů.8. Metody analýzy učení.Analýza myšlenkov. dovedností.9. Přehled taxonomií myšlenkových operací a učebních úloh.10.Rozbor taxonomie učebních úloh dle Tollingerové.11.Využití taxonomie pro analýzu a projektování učebních úloh požadované operační náročnosti.12.Taxace učebních úloh, index variability souboru učebních úloh a jejich využití.13.Poziční index, didaktická hodnota souboru učebních úloh a jejich využití.14.Požadavky na kvalitní soubory učebních úloh pro žáky SŠ.15.Zápočet - kolektivní rozbor učebních cílů a souborů učebních úloh konstruovaných posluchači.

Získané způsobilosti

Studující budou mít osvojenu metodiku projektování operacionalizovaných, kvalifikovaných, kvantifikovaných a kondicionalizovaných učebních cílů a metodiku projektování učebních úloh s předem vymezenou obtížností aplikovaných myšlenkových operací (s využitím taxonomie učebních úloh dle Tollingerové)..Osvojené učivo studující uplatní v každodenní přípravě a realizaci výuky v pedagogické praxi na SŠ a zvláště při tvorbě kvalitních podpor učení (procvičovací materiály, testy, počítačové programy apod.).

Požadavky

Odevzdání kvalitní seminární práce v termínu.Studující vyprojektuje operacionalizované, kvalifikované, kvantifikované a kondicionalizované cíle 2 (dvou) výuko-vých jednotek s příslušnými soubory učebních úloh -otaxovaných, s uvedeným indexem variability, pozičním indexem a stanovenou didaktickou hodnotou souborů učebních úloh. Seminární práci, zpracovanou v textovém procesoru odevzdá buď na CD-ROM, nebo vytištěnou se zaslaným souborem .doc (mailem na adresu vyučujícího), nejpozději v zápočtovém týdnu.

Garant

doc. PaedDr. Jiří Nikl, CSc.