Předmět Obecná didaktika informatiky (KIN / PODIN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIN / PODIN - Obecná didaktika informatiky, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1A. Význam a různá pojetí výuky informatiky na ZŠ a SŠ1B. Prostorové vybavení a vybavení učebny IKT, didaktická technika2A. Didaktika informatiky a její vymezení jako oborové didaktiky2B. Počítač a hygiena práce, prevence nežádoucích návyků3A. Činitelé a funkce výuky informatiky (žák, učitel, učivo)3B. Role učitele informatiky a jeho celoživotní vzdělávání4A. Etapy vyučovacího procesu a podmínky výuky4B. Počítačem podporovaná výuka, e-learning a jeho význam5A. Plánování výuky, rámcové a školní vzdělávací programy5B. Didaktická analýza učiva, tematický plán učiva6A. Organizační formy výuky informatiky, žákovské projekty6B. Vyučovací metody a jejich použití ve výuce informatiky7A. Didaktické zásady a didaktická pravidla ve výuce informatiky7B. Učebnice informatiky, výukové programy, učební pomůcky8A. Interaktivní tabule ve výuce různých vyučovacích předmětů8B. Technické prostředky regulace výuky informatikyPoznámka: Předmět je vyučován v posledním semestru bakalářského studia oboru Informatika se zaměřením na vzdělávání. Výukové období je zkráceno na 8 týdnů.
Získané způsobilosti
Studenti po absolvování předmětu:- vysvětlí cíle výuky informatiky v současné škole,- objasní význam oborových didaktik pro práci učitele,- správně stanoví výchovné a vzdělávací cíle,- provedou didaktickou analýzu učiva, stanoví základní pojmy a vztahy mezi nimi,- posoudí význam činitelů a podmínek výuky v konkrétní situaci,- navrhnou vhodnou strukturu vyučovací jednotky a jejích fází,- vhodně zvolí metody a formy práce a pomůcky.
Požadavky
Pro získání zápočtu je nutná aktivní účast na cvičeních, zpracování zadaných úkolů a zápočtové práce. U ústní zkoušky je hodnocena nejen obsahová, ale také formální správnost studentových odpovědí. Důležité je správné a přesné používání odborných pojmů, plynulá a spisovným jazykem vedená verbální komunikace. Pro výborné hodnocení musí student předvést tvůrčí přístup k probíranému učivu, skloubit nové informace s poznatky získanými dříve v rámci pedagogiky, pedagogicke psychologie a obecné didaktiky a s vlastními zkušenostmi.
Garant
PhDr. Michal Musílek, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Michal Musílek, Ph.D.Mgr. Václav Maněna, Ph.D.