Předmět Počítačem podporovaná výuka matematiky (KIN / PPPVM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIN / PPPVM - Počítačem podporovaná výuka matematiky, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Využití informačních zdrojů Internetu ve výuce matematiky (2 h)Prostředí dynamické geometrie GEONExT (6 h)Systém počítačové algebry Maxima s grafickou nadstavbou wxMaxima (4 h)Využití tabulkového procesoru (MS Excel nebo OpenOffice.org Calc) ve výuce (4 h)Drobný matematický software: kalkulačky, vykreslování grafů funkcí apod. (2 h)Sazba matematických vzorců v prostředí OpenOffice.org Math (2 h)Multimediální výukové programy pro matematiku a jejich použití (2 h)Efektivní nasazení softwarových prostředků ve výuce matematiky (2 h)Prezentace zápočtových projektů studentů (2 h)
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití počítače ve výuce matematiky. Student by po absolvování předmětu měl být schopen:Používat prostředí dynamické geometrie pro běžné geometrické konstrukce, zobrazování bodů v kartézské soustavě souřadnic, měření vzdáleností a velikostí úhlů, konstrukce křivek daných analyticky, parametricky, nebo pohybem geometrických objektů, geometrická zobrazení apod., využívat možností dynamických konstrukcí pro vytváření didaktických modelů geometrických situací syntetické a analytické geometrie a formulovat vhodné úlohy, které žáci budou řešit s podporou počítače.Používat systém počítačové algebry pro běžné symbolické výpočty, pokrývající celou středoškolskou matematiku (v rozsahu osnov gymnázia, technického lycea nebo střední průmyslové školy), základy lineární algebry (operace s vektory a maticemi) a diferenciálního a integrálního počtu, pro znázorňování grafů funkcí jedné a dvou proměnných a funkcí daných parametricky. Využívat rychlost a spolehlivost software při vytváření slupin úloh daného typu do sbírek úloh či variant písemných prací.Používat tabulkový procesor pro řešení úloh zejména z oblasti finanční matematiky a kombinatoriky, pro numerické modelování jednoduchých fyzikálních jevů (popsaných diferenčními rovnicemi) a vhodně využívat nástroje pro zobrazování grafů (grafy funkčních závislostí a statistické diagramy). Vhodně propojit výuku pokročilých funkcí tabulkového procesoru (např. symbolická jména, podmíněné formátování, kontingenční tabulky, statistické a finanční funkce) s rozvojem matematických kopmpetencí žáků.Vyhledat na Internetu různé matematické zdroje, jako jsou sbírky zajímavých úloh, logické problémy, matematické korespondenční semináře, příběhy z historie matematiky, aplikace matematiky v technické praxi a v přírodních a společenských vědách apod.Zápisovat matematické vzorce v symbolickém jazyce na příkladu editoru vzorců OpenOffice.org Math (a tím pochopit princip sazby matematických vzorců v typografickém systému LaTeX).
Požadavky
K zápočtu a zkoušce aktivní účast na seminářích, zpracování seminární práce, na téma předem dohodnuté s vyučujícím, v jednom z následujích prostředí: - prostředí dynamické geometrie (volitelně: GEONExT, Cabri Geometrie) - systém počítačové algebry (volitelně: wxMaxima, Maple) - tabulkový procesor (volitelně: OpenOffice.org Calc, Microsoft Excel)
Garant
PhDr. Michal Musílek, Ph.D.