Předmět Didaktika matematiky 3 (KMA / PDMA3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMA / PDMA3 - Didaktika matematiky 3, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Komplexní čísla na střední škole a jejich užití.2. Pojetí matematické analýzy na střední škole. Její aplikace.3. Pravděpodobnost a statistika na základní a střední škole.4. Finanční matematika.5. Různé metody studia prostoru. Syntetická a analytická metoda.6. Problematika kurikula. Rámcové a školní vzdělávací programy.7. Hodnocení žáků a reflexe vzdělávací praxe.8. Práce se zaostávajícími a s nadanými žáky a studenty.9. Dějiny matematiky a jejich význam pro školskou matematiku.10. Možnosti dalšího vzdělávání učitelů, konference, semináře, časopisy.
Získané způsobilosti
Absolvováním předmětu Didaktika matematiky 3 student zakončí vysokoškolskou přípravu v oboru didaktika matematiky na budoucí povolání učitele matematiky na 2. stupni ZŠ a na SŠ. Seznámí se s vybranými kapitolami školské matematiky v didaktickém i historickém kontextu a získá přehled o dalším možnostech vzdělávání v oboru, o odborných seminářích, konferencích nebo literatuře.
Literatura
Rendl, Miroslav a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Praha, 2013. ISBN 978-80-7290-723-6.Mathematics textbooks for secondary schools. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Praha, 2001. ISBN 80-211-0372-8.Hejný, Milan. Teória vyučovania matematiky. 2. vyd. Bratislava, 1990. ISBN 80-08-01344-3.Učebnice matematiky pro základní a střední školy. Didactic journals. Didaktické časopisy. Korthagen, Fred. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.Ma, Liping. Knowing and teaching elementary mathematics. Mahwah, 1999. ISBN 0-8058-2909-1.Janík, Tomáš a kol. Kurikulární reforma na gymnáziích. Praha, 2011. ISBN 978-80-904966-6-8.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, střední odborné vzdělávání a gymnázia.
Požadavky
Pravidelná a aktivní účast na seminářích, úspěšné absolvování zadaných písemných prací a zkoušky.
Garant
prof. RNDr. František Kuřina, CSc.Mgr. Lukáš Vízek
Vyučující
Mgr. Lukáš VízekMgr. Lukáš Vízek