Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky 3 (KMA / PDMA3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMA / PDMA3 - Didaktika matematiky 3, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Komplexní čísla na střední škole a jejich užití.2. Pojetí matematické analýzy na střední škole. Její aplikace.3. Pravděpodobnost a statistika na základní a střední škole.4. Finanční matematika.5. Různé metody studia prostoru. Syntetická a analytická metoda.6. Problematika kurikula. Rámcové a školní vzdělávací programy.7. Hodnocení žáků a reflexe vzdělávací praxe.8. Práce se zaostávajícími a s nadanými žáky a studenty.9. Dějiny matematiky a jejich význam pro školskou matematiku.10. Možnosti dalšího vzdělávání učitelů, konference, semináře, časopisy.

Získané způsobilosti

Absolvováním předmětu Didaktika matematiky 3 student zakončí vysokoškolskou přípravu v oboru didaktika matematiky na budoucí povolání učitele matematiky na 2. stupni ZŠ a na SŠ. Seznámí se s vybranými kapitolami školské matematiky v didaktickém i historickém kontextu a získá přehled o dalším možnostech vzdělávání v oboru, o odborných seminářích, konferencích nebo literatuře.

Literatura

Rendl, Miroslav a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Praha, 2013. ISBN 978-80-7290-723-6.Mathematics textbooks for secondary schools. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Praha, 2001. ISBN 80-211-0372-8.Hejný, Milan. Teória vyučovania matematiky. 2. vyd. Bratislava, 1990. ISBN 80-08-01344-3.Učebnice matematiky pro základní a střední školy. Didactic journals. Didaktické časopisy. Korthagen, Fred. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.Ma, Liping. Knowing and teaching elementary mathematics. Mahwah, 1999. ISBN 0-8058-2909-1.Janík, Tomáš a kol. Kurikulární reforma na gymnáziích. Praha, 2011. ISBN 978-80-904966-6-8.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, střední odborné vzdělávání a gymnázia.

Požadavky

Pravidelná a aktivní účast na seminářích, úspěšné absolvování zadaných písemných prací a zkoušky.

Garant

prof. RNDr. František Kuřina, CSc.Mgr. Lukáš Vízek

Vyučující

Mgr. Lukáš VízekMgr. Lukáš Vízek