Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky 1 (KMA / PZDV5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMA / PZDV5 - Didaktika matematiky 1, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Cíle a úkoly ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ2. Typy vyučovacích hodin, jednotlivé části hodiny matematiky3. Obsah a úkoly numerace4. Numerace v 1. - 5. ročníku ZŠ (charakteristika učiva, typové úlohy pro jednotlivé obory, učební pomůcky)5. Zaokrouhlování, porovnávání velkých čísel6. Desítková číselná soustava (postupné seznamování, rozšiřující učivo - soustavy nedekadické)7. Sčítání a odčítání v učivu 1. stupně (zavedení, charakteristika učiva, motivační úlohy)8. Násobení a dělení v učivu 1. stupně ZŠ (princip zavedení, charakteristika učiva, motivační úlohy)9.Písemné algoritmy (+, -, ., :)10. Slovní úlohy (postavení SÚ, klasifikace SÚ, postup řešení SÚ)11. Metody řešení složených slovních úloh; ukázky, srovnání. Grafické a experimentální řešení slovních úloh.12. Funkční závislost v učivu 1. stupně ZŠ - přímá úměrnost (charakteristika učiva, řešení SÚ, problémový přístup, činnostní přístup)13. Některé organizační formy ve vyučování matematice (individuální, párové, skupinové, frontální; výhody a nevýhody; ukázky)14. Problémové vyučování v matematice (charakteristika, výhody a nevýhody, požadavky, dílčí fáze, ukázky)

Získané způsobilosti

Předmět navazuje na předcházející matematické disciplíny a je budován na základě principu vzájemného propojení odborné části výuky, didaktiky a poznatků a zkušeností z pedagogické praxe studentů. Zaměřuje se především na rozvoj a uplatnění konkrétních částí učiva matematiky 1. Stupně ZŠ. Hlavním úkolem disciplíny je integrace poznatků, jejich vzájemné propojení a vytvoření pevnějších vazeb na logickém základě.Systém didaktiky matematiky je koncipován jako otevřený, s možností stále přijímat další podněty danénovými zkušenostmi, samostatným studiem, transformacemi našeho školství apod.

Požadavky

Úspěšné splnění podmínek k udělení zápočtu.

Garant

Eva Krejčová, CSc.