Předmět Průběžná praxe I -1.s+sp (CPP / 0017)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CPP / 0017 - Průběžná praxe I -1.s+sp, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tato praxe má dvě části.První část praxe bude probíhat pravidelně v určený den v průběhu celého semestru na základní škole v Ústí nad Labem. Student se v klidu seznámí s terénem školy. Student absolvuje náslechy a absolvuje několik výstupů na vyučování. Příprava a realizace výstupů bude probíhat ve dvojici s možnou konzultací u oborových didaktiků předmětu. Součástí je rozbor hodiny a významným prvkem je tu reflexe a sebereflexe.Druhou částí praxe je účast na zápisech dětí do prvních tříd škol. Student bude pomáhat při organizaci zápisu na jím zvolené škole a sbírat tak informace o způsobu prověřování školní zralosti, případně si sám prakticky prozkouší dítě, bude-li mudovoleno ze strany školy.
Získané způsobilosti
Student je seznámen s organizací a přípravou výchovně vzdělávací činnosti a s pedagogickou dokumentací.Má zkušenosti se samostatnou realizací výchovně vzdělávací činnosti. Je schopen provádět analýzu výsledků vyučování a vlastního pedagogického výkonu.
Literatura
ŠIKULOVÁ, R., MÜLLEROVÁ, L. Cvičebnice obecné didaktiky pro studenty učitelství. Ústí nad Labem, PF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-365-0.KYRIACOU Ch. Klíčové dovednosti učitele.- Portál, Praha. 1991. Švec,V. Pedagogická příprava budoucích učitelů:problémy a inspirace. Brno, 1999. Filová,H.,Šimoník,O.,Švec,V. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. ISBN 80-210-1365-6.Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál. 1997. Kalhous,Z.,Obst,O. a kol. Školní didaktika, Praha, Portál. 2002. Šimoník,O. Úvod do školní didaktiky. Brno, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
Garant
Ing. Josef Vozáb
Vyučující
Mgr. Lukáš CírusPhDr. Jaroslav Zukerstein, Ph.D.