Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá pedagogická praxe I (CPP / 4105)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CPP / 4105 - Souvislá pedagogická praxe I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Student je v průběhu souvislé praxe povinen plnit následující úkoly:- student bude pracovat ve vyučovacích hodinách jako asistent (asistentskou činností se rozumí např. příprava a výroba pomůcek na vyučování, příprava a oprava písemných prací, práce s pedagogickou dokumentací, asistentská práce při výuce - pomoc při skupinové práci, při práci s problémovými či talentovanými žáky a jakákoli jiná činnost související s výukou či chodem školy, kterou cvičný učitel studentovi zadá)- pomáhat učiteli s přípravou na vyučování, přípravou a hodnocením žákovských prací- účastnit se podle pokynů vedení školy a cvičného učitele vyučování, přípravy na vyučování, akcí školy a plnit další pedagogické povinnosti (schůzka rodičů, pedagogická rada, výchovná komise, doprovod exkurze, držení dozorů)- absolvovat náslechy a zpracovat z nich písemný záznam- samostatně vést hodiny na základě vlastní přípravy prokonzultované s cvičným učitelem- seznámit se s ŠVP ZŠ- seznámit se podrobně s pedagogickou dokumentací, tematickými plány a s individuálními plány žáků- prostudovat individuálního plán jednoho žáka (bez osobních údajů) a návrh, případně popis způsobů realizace vhodné pomoci (pokud není ve třídě integrovaný žák, seznámí se student s individuálním plánem žáka z jiné třídy)- seznámit se s vedením kabinetů, knihovny a dalšími povinnostmi učitelů vyplývajícími z provozu školy- seznámit se s provozem školní družiny- seznámit se s vybavením školy a didaktickými pomůckami

Získané způsobilosti

Student zhodnotí průběh praxe včetně přínosů praxe ve vztahu ke zvolenému zařízení. Student si v průběhu praxe prohloubí praktické zkušenosti a poznatky zejména v oblasti samostatné práce v ZŠ. Student je seznámen s organizací a přípravou výchovně vzdělávací činnosti a s pedagogickou dokumentací v ZŠ. Má zkušenosti se samostatnou realizací výchovně vzdělávací činnosti na základní škole. Je schopen provádět analýzu výsledků vyučování a vlastního pedagogického výkonu. Student se orientuje v základní terminologii primární výchovy a vzdělávání. Specifikuje koncepci osobnostně orientované školní výchovy, její cíle a klíčové oblasti primární výchovy a vzdělávání. Orientuje se teoreticky i prakticky v základních koncepcích výchovy a v alternativních edukačních programech. Charakterizuje základní požadavky na výkon učitelské profese na ZŠ, popíše pracovní činnosti a povinnosti učitele ZŠ, význam sebereflexe pro profesní a osobní růst. Student je schopen samostatně vést vyučovací hodiny na základě písemných příprav prokonzultovaných cvičným učitelem.

Literatura

KOLÁŘ, Z., RAUDENSKÁ, V., FRÜHAUFOVÁ, V. Didaktické znalosti a dovednosti učitele. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-361-8.ŠIKULOVÁ, R., KOLÁŘ, Z. Kapitoly z obecné pedagogiky. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2003. JANIŠ, K., KRAUS, B., VACEK, P. Kapitoly ze základů pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. KREMLIČKOVÁ, M. Praktická cvičení z předškolní pedagogiky a pedagogická praxe. Praha: SPN, 1990. ISBN 0-04-23695-2.PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ, S. Předškolní pedagogka. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.KALHOUS, Z., OBST, O. A KOL. Školní didaktika. Praha, Portál, 2002. HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. Student ? praktikant ? začínající učitel. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2002. ISBN 80-244-0444-3.

Požadavky

Vypracování portfolia z praxe. Student na závěr praxe zpracuje portfolio z praxe, které bude obsahovat:- hodnocení vypracované cvičným učitelem- vlastní hodnocení praxe - autoevaluace- stručná charakteristika školy a třídy, ve které byla praxe vykonávána- podrobný přehled aktivit, které student na praxi vykonával- záznam o prostudování individuálního plánu jednoho žáka - hospitační záznamy z náslechových hodin- přípravy na vlastní činnostPortfolio z praxe bude opatřeno titulní stranou, bude obsahovat veškeré části dle podkladů pro zápočet a odevzdáno bude v digitální podobě jako jeden soubor typu PDF. (Podrobné pokyny a potřebné formuláře jsou studentům poskytovány prostřednictvím webu CPP - vždy v aktualizované podobě pro příslušný semestr). Podmínky pro udělení zápočtu jsou:- absolvování praxe v plném rozsahu činností - dodržení stanovené délky praxe- kladné hodnocení cvičným pracovníkem - odevzdání veškerých podkladů pro zápočet - portfolio z praxeZpůsob hodnocení portfolia z praxe je slovní. Na základě pozitivního hodnocení bude udělena kontrola studia (zápočet).

Garant

Ing. Josef Vozáb

Vyučující

Mgr. Lukáš CírusPhDr. Jaroslav Zukerstein, Ph.D.Mgr. Lukáš CírusPhDr. Jaroslav Zukerstein, Ph.D.