Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Romistika II (CR / 0007)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CR / 0007 - Romistika II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do předmětu2. Analýza problémů - explorační model3. Cvičení - segmenty exploračního modelu4. Cvičení - Segregační a integrační faktory5. Cvičení - Inkluzivní edukační praxe 16. Cvičení - Inkluzivní edukační praxe 27. Exkurze 18. Cvičení - Inkluzivní edukační praxe 39. Cvičení - Inkluzivní edukační praxe 410. Cvičení - Inkluzivní edukační praxe 511. Cvičení - Inkluzivní edukační praxe 612. Cvičení - Inkluzivní edukační praxe 713. Exkurze 2

Získané způsobilosti

Absolvent(ka) dovede analyzovat jednotlivé situační faktory a edukační bariéry vzniklé na základě socio-kulturní asymetrie a reflektovat je v praxi. Student(ka) prokazuje znalosti materiálu a pracovních nástrojů, které je možné používat při práci s dětmi ohroženými jazykovou deprivací ( na základě etnolektu či omezeného jazykového kódu ) a nedostatečným zvládnutím strategií ( na straně rodiny ) vedoucích ke školnímu úspěchu. Vybírá vhodné náměty pro činnosti dětí s přihlédnutím k jejich věkovým, individuálním i rodinným zvláštnostem. Ovládá pracovní postupy a aplikuje je vhodným způsobem při práci s dětmi a jejich rodinami. Student(ka) prokazuje schopnost zaujmout reflektovaný postoj ke dítěti/rodičům respektující princip etnické neutrality.

Literatura

Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, 2004. ISBN ISBN 80-7178-888-.Kolektiv autorů. Efektivní komunikace v interkulturním prostředí. Muhič, J. Interkulturní poradenství. Praha, 2004. Nikolai, Tomáš (ed.). Příběhy ze špatné čtvrti. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-45-3.Jakoubek, M., Hirt T. Romové v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň, 2006. ISBN ISBN 80-86898-76-.Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-465-6.FALTÝN, J. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Praha, 2005. ISBN 80-86-284-50-6.Buryánek, J. a kol. Interkulturní vzdělávání I a II. Praha, 2002. ISBN 80-7106-614-1.MATĚJŮ, P.,STRAKOVÁ, J. et al. Nerovné šance na vzdělání. Praha:Academia, 2006. Devlieger, M. & Goossens, G. An assessment tool for the evaluation of teacher practice in powerful task-based language learning environments. Cambridge, 2007.

Požadavky

80% účast a aktivní participace na výuce a souvisejících činnostech, aktivní spolupráce s vyučujícím

Garant

Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.