Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kultura, interkulturalita a inter... (CR / 0023)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CR / 0023 - Kultura, interkulturalita a inter..., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do předmětu2. Co je multikulturní ? co je multikulturalismus ?3. Vývoj osobnosti v souvislosti s prostředím, výchovou a kulturou 1 - základní pojmy4. Kultura - interkulturalita - skupina - etnicita atd. základní vymezení - pojmy - definice5. Vývoj osobnosti v souvislosti s prostředím, výchovou a kulturou 2 -6. Identita a etnizace problémů,sociální kategorizace, srovnávání, meziskupinové interakce a jejich vliv na edukaci7. Relikty kultur, specifika sociální organizace rodin8. Jazyk instrukcí jako druhý jazyk : Jazyk-etnolekt-jazykový kód-bilingvismus - jazyk a myšlení a bariéry v edukaci9. Sociální vyloučení10. Inkluzivní a integrativní praxe I11. Inkluzivní a integrativní praxe II12. Možnosti inkluze - zkušenosti z "terénu"13. Legislativa ČR - rovnost před zákonem, občanský stát, etnická neutralita, zákaz diskriminace14. shrnutí

Získané způsobilosti

Student(ka) má znalost základních pojmů týkajících se mechanismů vytváření meziskupinových hranic. Absolvent(ka) zná základní nástroje vedoucí k překonávání edukačních a společenských omezení vzniklých na základě sociální a kulturní kategorizace. Absolvent(ka) umí využívat poznatků kulturní antropologie, sociologie, kulturní psychologie k deetnizaci psychologických, biologických a kulturních prvků ovlivňujících vývoj osobnosti. Student(ka) prokazuje znalosti vhodného materiálu a pracovních nástrojů, které je možné používat při práci s dětmi s různým zázemím. Vybírá vhodné náměty pro činnosti dětí s přihlédnutím ke společenské diverzitě a dětským individuálním zvláštnostem z této diverzity vyplývajícím.

Literatura

Eriksen, T.H. Antropologie multikulturních společností. Rozumět identitě. 2007. ISBN 978-80-7254-925-2.Buryánek, J. a kol. Interkulturní vzdělávání I a II. Praha, 2002. ISBN 80-7106-614-1.Kol. Než začneme s multikulturní výchovou. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.Kol. Průvodce INTER: Praktický průvodce implementací interkulturního vzdělávání ve školách. 2005. Nikolai, Tomáš (ed.). Příběhy ze špatné čtvrti. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-45-3.VÚP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2006. ISBN 80-87000-02-01.Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-465-6.Szaló, C. Transnacionální migrace.Proměny identit, hranic a vědění o nich. Brno, 2007. ISBN 978-80-7325-136-9.Vágnerová, M. Vývojová psychologie , Portál, Praha 2000. Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.Allport, G. O povaze předsudků. Praha, 2004. Hewstone M.,Stroebe,W. Sociální psychologie. Praha, 2006. ISBN 80-7367-092-5.FALTÝN, J. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Praha, 2005. ISBN 80-86-284-50-6.

Požadavky

80% účast a aktivní participace na výuce a souvisejících činnostech, aktivní spolupráce s vyučujícím

Garant

Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.