Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kultura, interkulturalita a ....II (CR / 0029)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CR / 0029 - Kultura, interkulturalita a ....II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. úvod2. praktické zkušenosti s realizací a implementací IKV a MKV : děti s jiným kulturním zázemím v české škole, problémy,vztahy, curriculum školy, podpůrné programy apod.3. Jak plánovat a připravovat interkulturně založenou výuku - Klíčové kompetence, RVP a ŠVP4. IKV ve škole - teorie a praxe : zkušenosti z plánování5. Příprava učebních jednotek : Volba cíle a tématu, volba metody6. cíl,téma a metoda v praxi7. Zdrojová podpora on-line představení8. Prezentace 3 témat osobních projektů, zvolených cílů a metod 1 - diskuse a workshop9. Prezentace 3 témat osobních projektů, zvolených cílů a metod 2 - diskuse a workshop10. Prezentace 3 témat osobních projektů, zvolených cílů a metod 3 - diskuse a workshop11. supervize a konzultace osobních projektů z pohledu praxe12. Průřezové téma : jak pracovat s předsudkem13. Prezentace a směna projektů závěrečná14. Zápočtový týden - shrnutí - hodnocení

Získané způsobilosti

Student(ka) operuje ve výuce na základě ujasněných pojmů, umí vysvětlit vztahy mezi nimi. Umí uvést, které faktory mohou ovlivňovat interkulturní klima ve třídě a škole, zdůvodnit potřebnost zjišťování individuálních charakteristik u dětí, vysvětlit, jak se pedgog podílí na inkluzi či exkluzi dětí do skupiny a společnosti. Umí diagnostikovat míru homogenity a diverzity ve třídě a realizovat některé základní postupy, kterými pedagog může ovlivnit pozitivní identifikaci se skupinou a přístup dětí k rovným šancím a přirozeně směřovat k mnoha klíčovým kompetencím.

Literatura

webový portál. CZECHKID - interaktivní výuka MKV a transkulturních témat. Muhič, J. Interkulturní poradenství. Praha, 2004. Buryánek, J. a kol. Interkulturní vzdělávání I a II. Praha, 2002. ISBN 80-7106-614-1.Kol. Než začneme s multikulturní výchovou. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-465-6.FALTÝN, J. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Praha, 2005. ISBN 80-86-284-50-6.Szaló, C. Transnacionální migrace.Proměny identit, hranic a vědění o nich. Brno, 2007. ISBN 978-80-7325-136-9.webový portál. VARIANTY - podpora výuky IKV, GRV a MV. Kolektiv autorů. Efektivní komunikace v interkulturním prostředí. Pelcová, N. Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů. Praha, UK, 2007. ISBN 80-7290-277-6.Kol. Průvodce INTER: Praktický průvodce implementací interkulturního vzdělávání ve školách. 2005.

Požadavky

80% účast a aktivní participace na výuce a souvisejících činnostech, aktivní spolupráce s vyučujícím

Garant

Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.