Předmět Sociální vyloučení a kompetence ped. (CR / 0032)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CR / 0032 - Sociální vyloučení a kompetence ped., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do problematiky, soc. vyloučení2. Segregace ve školství, inkluzivní školství3. Problematika pedagogicko-psychologické diagnostiky, specifické vzdělávací potřeby, děti z prostředí sociálně vyloučených lokalit a jejich specifické vzdělávací potřeby4. Možnosti a materiální podmínky pro pedagogické intervence u dětí ze SVL5. Interkulturní komunikace a děti ze SVL6. terénní práce/úvod k praxi7. terénní práce/praxe8. terénní práce/praxe9.terénní práce/praxe/supervize10.terénní práce/praxe11.terénní práce/praxe12.terénní práce /praxe13.terénní práce/praxe14.terénní práce/praxe/supervize
Získané způsobilosti
Absolvent kurzů umí analyzovat základní edukační problémy spojené s pedagogickou praxí s dětmi z rodin ohrožených sociálním vyloučením. Prakticky zvládá základní intervenční metody, orientuje se v problematice sociální a pedagog. práce, je schopen samostatně a aktivně provádět vlastní pedagogickou asistenci pod supervizí pedagogů z praxe. Absolvent(ka) dovede přímo v praxi analyzovat jednotlivé situační faktory a reflektovat je v praxi. Ovládá základy inkluzivních pracovních postupů, jejich evaluace a aplikuje je vhodným způsobem při práci s dětmi a jejich rodinami.
Literatura
BROŽ, M., KINTLOVÁ, P., TOUŠEK, L. Kdo drží černého Petra. Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.Kol. Než začneme s multikulturní výchovou. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.Nikolai, Tomáš (ed.). Příběhy ze špatné čtvrti. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-45-3.Jakoubek, M., Hirt T. Romové v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň, 2006. ISBN ISBN 80-86898-76-.Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-465-6.x. Otevírání školy všem dětem. Kladno, 2008.
Požadavky
80% účast na setkáních, praxe ve školských zařízeních, předložení a rozhovor nad portfoliem studenta z praxe
Garant
Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Alžběta Krbcová