Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální vyloučení a kompetence ped. (CR / 0032)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CR / 0032 - Sociální vyloučení a kompetence ped., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky, soc. vyloučení2. Segregace ve školství, inkluzivní školství3. Problematika pedagogicko-psychologické diagnostiky, specifické vzdělávací potřeby, děti z prostředí sociálně vyloučených lokalit a jejich specifické vzdělávací potřeby4. Možnosti a materiální podmínky pro pedagogické intervence u dětí ze SVL5. Interkulturní komunikace a děti ze SVL6. terénní práce/úvod k praxi7. terénní práce/praxe8. terénní práce/praxe9.terénní práce/praxe/supervize10.terénní práce/praxe11.terénní práce/praxe12.terénní práce /praxe13.terénní práce/praxe14.terénní práce/praxe/supervize

Získané způsobilosti

Absolvent kurzů umí analyzovat základní edukační problémy spojené s pedagogickou praxí s dětmi z rodin ohrožených sociálním vyloučením. Prakticky zvládá základní intervenční metody, orientuje se v problematice sociální a pedagog. práce, je schopen samostatně a aktivně provádět vlastní pedagogickou asistenci pod supervizí pedagogů z praxe. Absolvent(ka) dovede přímo v praxi analyzovat jednotlivé situační faktory a reflektovat je v praxi. Ovládá základy inkluzivních pracovních postupů, jejich evaluace a aplikuje je vhodným způsobem při práci s dětmi a jejich rodinami.

Literatura

BROŽ, M., KINTLOVÁ, P., TOUŠEK, L. Kdo drží černého Petra. Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.Kol. Než začneme s multikulturní výchovou. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.Nikolai, Tomáš (ed.). Příběhy ze špatné čtvrti. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-45-3.Jakoubek, M., Hirt T. Romové v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň, 2006. ISBN ISBN 80-86898-76-.Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-465-6.x. Otevírání školy všem dětem. Kladno, 2008.

Požadavky

80% účast na setkáních, praxe ve školských zařízeních, předložení a rozhovor nad portfoliem studenta z praxe

Garant

Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Alžběta Krbcová