Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktický soubor -JO (KGER / 0012)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGER / 0012 - Didaktický soubor -JO, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

ZKUŠEBNÍ TEMATICKÉ OKRUHY:1. Předmět a úkoly didaktiky cizích jazyků, vztahy k bázovým disciplínám: psychologie, psychologie učení, sociologie, pedagogika, obecná didaktika a lingvistika.2. Historický vývoj cizojazyčného vyučování-učení a jeho metod.3. Specifické cíle a úlohy výuky němčiny jako cizího jazyka v českém školství.4. Didaktické principy cizojazyčného vyučování-učení: cíle, koncepce, výběr učiva a utváření procesu výuky němčiny.5. Plánování a observace vyučovacího procesu, hospitace a evaluace.6. Vyučovací hodina: její struktura, možnosti utváření vyuč. hodiny, typy vyučovacích hodin.7. Fáze vyučovacího procesu: zprostředkovací, upevňovací, aktivizující, systematizující a kontrolní. Úlohy a cvičení k rozvoji jazykově-komunikativních dovedností.8. Učební kontrola, měření výkonu, hodnocení ve výuce cizích jazyků + domácí úkoly + analýza chyb(y).9. Druhy, funkce a užití vyučovacích prostředků. Použití technických prostředků (médií) ve výuce němčiny.10. Učebnice a učební soubory ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Součásti učebního souboru a kritéria pro jejich použití ve výuce.11. Otázky učební motivace žáků a vazby na praktický život v rámci cizojazyčného vyučování-učení. Mimoškolní učení.12. Funkce a obsah reálií ve výuce němčiny, interkulturní učení a projektové vyučování.13. Práce s textem v moderní výuce němčiny. Analýza učebních souborů a utváření učebních materiálů.14. Problematika práce na slovní zásobě: formy cvičení a kontroly.15. Zprostředkovávání gramatiky: možnosti prezentace, cvičení a kontroly.16. Práce na fonetickém systému.17. Práce na grafickém systému: Pravopis a jeho reforma (v nj).18. Rozvoj dovednosti poslechu s porozuměním.19. Rozvoj dovednosti čtení s porozuměním.20. Rozvoj dovednosti ústního projevu (v dialogické i monologické formě).

Literatura

Wicke, E.-R. Aktive Schüler lernen besser /Klett Verlag/ Lesen ist mehr /Lesebuch/. Donath, R. DaF. Projekte im Internet, Stutgart. 1998. Heyd, G. Deutsch lehren, Grundwissen für den DaF-Unterricht, Frankfurt/M. 1991. Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků, SPN, Praha. 1988. Henrici, G., Riemer, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts DaF mit Videobeispielen, 2 Bde, Baltmannsweiler. 1994. Westhoff, G. Fertigkeit Lesen /Langenscheidt-Fernstudieneinheit/. Bausch, Christ, Krumm. Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen. 1995. Ehlers, S. Lesen als Verstehen /Langenscheidt-Fernstudieneinheit/. Flechsig, K. H. Malá příručka didaktických modelů, PF Plzeň. 1995. Neuner, G./Hunfeld, H. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Eine Einführung, Berlin. 1993. Choděra, R. Moderní výuka cizích jazyků, Praha. 1993. Weigmann, J. Unterrichtsmodelle für DaF, Ismaning. 1992. Brandi, M.-L. Video im Deutschunterricht,/Langenscheidt-Fernstudieneiheit/.

Požadavky

- vyjádřit se ke dvěma zvoleným (vylosovaným) tematickým okruhům- prokázat dovednost aplikovat teorii v praxi- prokázat dovednost pracovat s odbornou literaturou daného oboru, orientovat se v doporučené studijní literatuře

Garant

prof. PhDr. Marie Maroušková, CSc.