Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Německá literatura 1815 - 1890 - KS (KGER / 0216)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGER / 0216 - Německá literatura 1815 - 1890 - KS, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Období restaurace - politická a sociální situace (Vídeňský kongres, Metternich, "Deutscher Bund", "Hambacher Fest", revoluce 1830 a 1848), filozofické tendence doby (pesimizmus) kulturní a vědecký vývoj (např. vznik nakladatelství)2. Literární Biedermeier jako mezidobí mezi klasikou/romantikou a realizmem - Lyrika (Mörike, Droste)3. Literární Biedermeier jako mezidobí mezi klasikou/romantikou a realizmem - Epika (Mörike, Droste)4. Fatalizmus vs. politický impetus ve dramatické tvorbě (Büchner, Grabbe)5. Heinrich Heine - poslední romantik ("Buch der Lieder")6. Heine - politická lyrika proti restauraci (ironie a hyperbola, kritika pruského státu a kultury biedermeieru)7. Literární spor: Hebbel vs. Stifter (Hebbel - vývoj dramatu, teoretická předmluva, Stifter - teoretická předmluva, analýza povídky)8. Realizmus (pojem "poetického realizmu", filozofické a historické pozadí)9. Stagnace v lyrice (Geibel) vs. "Dinggedicht" (Meyer)10. Realistická novela, teorie realistické novely (Storm, Heyse), sociálně kritická novela (Keller)11. Tendence realistické poetiky - neutrální vyprávění, význam symbolu, stagnace ve vývoji forem12. Realizmus - román: Bildungs- vs. Gesellschaftsroman, funktionalizace tragické lásky (Fontane, Raabe) I13. Realizmus - román: Bildungs- vs. Gesellschaftsroman, funktionalizace tragické lásky (Fontane, Raabe) I

Získané způsobilosti

Student získá následující kompetence: - orientace v oboru - zvýšení porozumění pro poeticitu literatury (hlavně německé) a německý jazyk - kultivace písemného a ústního projevu (argumentace během diskuze, referát) - kultivace terminologického vyjádření

Literatura

Bahr, Ehrhard (Hg.). Dějiny německé literatury. Praha, 2005. van Rinsum, Annemarie und Wolfgang. Deutsche Literaturgeschichte Bd. 6 Frührealismus. München, 2001. van Rinsum, Annemarie und Wolfgang. Deutsche Literaturgeschichte Bd. 7 Realismus und Naturalismus. München, 2001. F. Best (Hg.). Die deutsche Literatur in Text und Darstellung.16 Bde. Stuttgart, 1990. dtv - Atlas zur deutschen Literatur. München, 1983.

Požadavky

- aktivní účast na semináři a soustavná příprava na něj, přednesení referátu k jednomu z okruhů (případně vypracování seminární práce k zadanému tématu), ústní zkouška

Garant

PhDr. Eva Kolářová, Ph.D.