Předmět Didaktika NJ III - KS (KGER / 0225)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGER / 0225 - Didaktika NJ III - KS, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Specifické a kombinované řečové dovednosti a jejich rozvojv hodinách cizího cizího jazyka: překlad, tlumočení, hlasité čtení, diktát. 2 hodSociální formy v cizojazyčném vyučování a učení. I hodProjektové vyučování. Tandemové učení. 1 hodNová média ve výuce cizích jazyků. 2 hodSpolečný evropský referenční rámec pro výuku Cj. I hodRámcové vzdělávací programy. 1 hodInterkulturní komunikace. Inter- / trans kulturní učení a výukacizích jazyků. 2 hodRole mateřského jazyka a světa mateřského jazykav cizojazyčném vyučování a učení. 1 hodUčební strategie a techniky v procesu výuky a učeni se cizímu jazyku.2 hodDalší vzdělávání učitelů němčiny jako cizího jazyka v ČR. 2 hodCvičení:Práce na systému slovní zásoby němčiny v hodinách cizího jazyka. 2 hodPráce na gramatickém systému němčiny v hodinách cizího jazyka. 2 hodPráce na foneticko-fono1ogickém systému němčiny v hodinách cizího jazyka. 2 hodPráce na graficko-ortografickém systému němčiny v hodinách cizího jazyka. 2 hodRozvoj receptivních řečových dovedností: poslech s porozuměním v hodinách cizího jazyka. 3 hodRozvoj receptivních řečových dovedností: čtení s porozuměním v hodinách cizího jazyka. 3 hodRozvoj produktivních řečových dovedností: ústní projev v hodinách cizího jazyka. 3 hodRozvoj produktivních řečových dovedností: písemý projev v hodinách cizího jazyka. 3 hod
Získané způsobilosti
Studující si upevní dosavadní kompetence v oblasti řízenícizojazyčného vyučování-učení, tj. jsou schopninaplánovat, realizovat a evaluovat vyučovací jednotku /hodinu s ohledem na zvolený cíl. Akcentován je komplexní přístup k výuce cizího jazyka, tak jako reflexe vlastní role učitele cizího jazyka.
Literatura
HÄUSSERMANN, U., PIEPHO, H.-E. Aufgaben-Handbuch Deutsch als Fremdsprache: Abriss einer Aufgaben- und Übungstypologie. München, 1996. Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha, 2006. NEUNER, G., HUNFELD, H. Methoden des fremdsprachlichen Unterrichts. München, 1993. KOL. Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen. Köln, 1996. RIES, L., KOLLÁROVÁ, E. (eds.). Svět cizích jazyků dnes: inovační trendy v cizojazyčné výuce. Svet cudzích jazykov dnes: Inovačné trendy v cudzojazyčnéj výuce. Bratislava, 2004.
Požadavky
- aktivní účast na seminářích - seminární práce (téma: aktuální otázky 1ingvodidaktiky) - výstup - microteaching - dílčí testy - minireferáty - orientace v literatuře oboru
Garant
PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D.