Předmět Didaktický soubor - KS (KGER / 0238)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGER / 0238 - Didaktický soubor - KS, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
ZKUŠEBNÍ TEMATICKÉ OKRUHY:1. Předmět a úkoly didaktiky cizích jazyků, vztahy k bázovým disciplínám: psychologie, psychologie učení, sociologie, pedagogika, obecná didaktika a lingvistika.2. Historický vývoj cizojazyčného vyučování-učení a jeho metod.3. Specifické cíle a úlohy výuky němčiny jako cizího jazyka v českém školství.4. Didaktické principy cizojazyčného vyučování-učení: cíle, koncepce, výběr učiva a utváření procesu výuky němčiny.5. Plánování a observace vyučovacího procesu, hospitace a evaluace.6. Vyučovací hodina: její struktura, možnosti utváření vyuč. hodiny, typy vyučovacích hodin.7. Fáze vyučovacího procesu: zprostředkovací, upevňovací, aktivizující, systematizující a kontrolní. Úlohy a cvičení k rozvoji jazykově-komunikativních dovedností.8. Učební kontrola, měření výkonu, hodnocení ve výuce cizích jazyků + domácí úkoly + analýza chyb(y).9. Druhy, funkce a užití vyučovacích prostředků. Použití technických prostředků (médií) ve výuce němčiny.10. Učebnice a učební soubory ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Součásti učebního souboru a kritéria pro jejich použití ve výuce.11. Otázky učební motivace žáků a vazby na praktický život v rámci cizojazyčného vyučování-učení. Mimoškolní učení.12. Funkce a obsah reálií ve výuce němčiny, interkulturní učení a projektové vyučování.13. Práce s textem v moderní výuce němčiny. Analýza učebních souborů a utváření učebních materiálů.14. Problematika práce na slovní zásobě: formy cvičení a kontroly.15. Zprostředkovávání gramatiky: možnosti prezentace, cvičení a kontroly.16. Práce na fonetickém systému.17. Práce na grafickém systému: Pravopis a jeho reforma (v nj).18. Rozvoj dovednosti poslechu s porozuměním.19. Rozvoj dovednosti čtení s porozuměním.20. Rozvoj dovednosti ústního projevu (v dialogické i monologické formě).
Literatura
Vychází se z učebnic a literatury předmětu Jazyková cvičení I,II.
Požadavky
- vyjádřit se ke dvěma zvoleným (vylosovaným) tematickým okruhům- prokázat dovednost aplikovat teorii v praxi- prokázat dovednost pracovat s odbornou literaturou daného oboru, orientovat se v doporučené studijní literatuře
Garant
prof. PhDr. Marie Maroušková, CSc.